ابراهیم محمد صلح پس از پیروزی در انتخابات ماه سپتامبر، روز شنبه به عنوان رئیس‌جمهور جدید مالدیو سوگند یاد کرد.

رئیس‌جمهور جدید مالدیو سوگند یاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ابراهیم محمد صلح» پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مالدیو در ماه سپتامبر، روز شنبه به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور آغاز به کار کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری مالدیو مخالفان نیز از محمد صلح حمایت کردند تا عبدالله یمین، رئیس جمهور سابق این کشور را که به پکن نزدیک است، از این سمت براندازند.

صلح در یک نشست پارلمانی فوق العاده که در ورزشگاه ملی فوتبال راسمی-داندو در پایتخت مالدیو برگزار شد، در برابر چشمان نارندرا مودی، نخست وزیر هند، سوگند یاد کرد.

مودی در صفحه کاربری خود در فیس بوک نوشت: من اعتقاد دارم حضور من در مراسم ادای سوگند رئیس جمهور جدید مالدیو آغاز فصل جدیدی از مبادلات و همکاری تنگاتنگ بین دو کشور به ویژه در زمینه توسعه زیر ساخت ها، بهداشت و منابع انسانی است.

صلح هنگامی که برای تبلیغات ریاست جمهوری خود به کلمبو، پایتخت سریلانکا رفت، اعلام کرده بود قصد دارد روابطی را با کشورهای همسایه از جمله سریلانکا و هند برقرار کند.

در دوره ریاست جمهوری یمین، مالدیو به شدت به چین نزدیک شد و شمار بسیاری از برنامه‌های زیرساخت های عظیم این کشور به چین واگذار شد. به گفته محمد نشید، 80 درصد از بدهی های مالدیو به چین تعلق دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار