رئیس‌جمهور آمریکا پیش از سفر به مناطق بحران‌زده کالیفرنیا گفت با وزیر خارجه و مقامات سازمان اطلاعات مرکزی این کشور درباره پرونده روزنامه‌نگار مخالف عربستانی صخبت می‌کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، پس از اینکه منابعی نزدیک به سازمان سیا اعلام کردند بر اساس تحقیقات این سازمان، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، شخصا دستور قتل  جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه  را صادر کرده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پیش از سفر به کالیفرنیا گفت با مقامات ارشد آمریکایی درباره این پرونده گفتگو خواهد کرد.

او در این‌باره گفت: با مسئولان سازمان اطلاعات آمریکا و مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) درباره قضیه خاشقجی صحبت خواهم کرد. روابط ما با ترکیه در حال حاضر خوب و اردوغان دوست من است.

رئیس ‌جمهور آمریکا که برای بررسی نزدیک آتش سوزی‌های گسترده و مفقود شدن بیش از هزار نفر به ایالت کالیفرنیا سفر می‌کند،  ردر بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: «به نظر می‌رسد افراد بیشتری مفقود شده باشند. به این ایالت می‌روم تا در کنار آتش‌نشان‌ها باشم و سپس به اینجا باز می‌گردم. اما پیش از آن با فرماندار (کالیفرنیا) دیدار و گفتگو خواهد داشت و درباره مسائل زیادی صحبت خواهیم کرد. همچنین با فرماندار منتخب جدید صحبت خواهم کرد. درباره مدیریت جنگل‌ها گفتگو خواهیم داشت.»

ترامپ افزود: «اما چیزی که الآن مهم است فکر کردن به این موضوع است که چه کاری از دست ما ساخته است و آن را انجام دهیم. اما فکر می‌کنم همه دارند به درستی کارشان را انجام می‌دهند. مسئله مهم و پرهزینه‌ای است، اما در مقایسه یا زندگی حتی یک نفر چیزی نیست.»

او اضافه کرد: «آتش‌نشان‌ها به شکلی باور نکردنی از خود شجاعت نشان داده‌اند. درباره شجاعت آن‌ها شب گذشته مطالبی را خواندم، باورنکردنی است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار