رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای حضور ماندگار در بازار روسیه با توجه به برنامه ۲۰۲۵ آن کشور برای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، نیازمند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی هستیم.

باید برای حضور ماندگار در روسیه برنامه‌ریزی کنیمبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، دهمین جلسه کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات غیر نفتی در سال ۱۳۹۷­ به ریاست رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور اعضا با موضوع بررسی راهکارهای توسعه صادرات به استان‌های روسیه برگزار شد.

در این نشست، نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی به ارائۀ گزارشی مقدماتی از طرح‌های پیش بینی شده پرداخت و سپس حاضران در جلسه نقطه نظرات خود را نسبت به مسائل مرتبط بیان کردند.

در ادامه، خسروتاج در جمع‌بندی موارد مطرح شده، بررسی مشکلات و توسعه روابط بانکی با زمان‌بندی مناسب، ارائه گزارشهای ­منظم و اطلاع رسانی به مقامات سیاسی کشورمان در خصوص موضوعات پیش رو با توجه به تحریم های جدید امریکا را از ملزومات حفظ و توسعه روابط تجاری دو کشور عنوان کرد و بر اهمیت ایجاد مراکز تجاری و پایگاه های اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم­ حمایت از انجام پروژه های مطالعاتی مبتنی بر شناخت بازارهای مهم صادراتی افزود: برای حضور ماندگار در بازار روسیه با توجه به برنامه ۲۰۲۵ آن کشور برای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، نیازمند پیش‌بینی و برنامه ریزی هستیم.

خسروتاج همچنین توجه بیش از پیش به جایگاه و نقش صندوق ضمانت صادرات، بررسی زمینه های صادرات خدمات فنی و مهندسی و صنعتی و در نظر گرفتن جایگاه بخش خصوصی روسیه در توسعه روابط تجاری دو کشور مهم برشمرد و گفت: تصمیم ها در خصوص ممنوعیت های صادراتی و وارداتی و تعریف بسته ای در بحث تسهیلات و مشوق های صادراتی باید مورد توجه قرار گیرد.

از ۸۵ واحد تقسیمات کشوری روسیه، ایران تنها­ به ۴۵ استان این کشور صادرات انجام می دهد که مسکو بیشترین سهم را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار