مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت : ۱۳۰ میلیارد ریال ضمانتنامه برای ۲۵ واحد صنعتی کرمانشاه که در زلزله پارسال این منطقه آسیب دیده بودند، صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت : در حادثه زلزله آبان ماه پارسال کرمانشاه بیش از ۵۰ واحد صنعتی آسیب دیدند که ۳۰ واحد در آن مقطع فعال بوده و به تولید می‌پرداختند.

وی گفت : واحد‌های صنعتی آسیب دیده از زلزله به دلیل ناتوانی در ارائه وثیقه مورد پذیرش نظام بانکی نتوانسته بودند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند، اما این صندوق شرایط خاصی را مصوب کرد تا با صدور ضمانت نامه، این مشکل برطرف شود.

مقیسه ادامه داد: با تصویب هیات مدیره صندوق، مقرر شد تا سقف سه میلیارد ریال ضمانت نامه به واحد‌های صنعتی خسارت دیده فقط با اخذ چک و سفته با تعهد ضامن‌ها تعلق گیرد، همچنین صندوق صدور ضمانت نامه با مبالغ بیش از سه میلیارد ریال را با پذیرش ارزش محل اجرای طرح (هرچند دچار آسیب شده باشند) با تعهد ضامن‌ها انجام داد.

وی بیان داشت: این صندوق بدهی واحد‌های صنعتی آسیب دیده که پیشتر نسبت به اخذ ضمانت نامه از صندوق اقدام و ضمانت نامه‌های صادره آن‌ها منجر به پرداخت خسارت شده بود را تا یک سال استمهال کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته درخواست صدور ضمانت نامه ۲۹ واحد صنعتی استان کرمانشاه به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال پس از بررسی‌های کارشناسی به تصویب هیات مدیره صندوق رسید.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: از این تعداد برای ۲۵ واحد صنعتی ضمانت نامه به ارزش افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال صادر شد که پست بانک به عنوان بانک عامل با پشتوانه این ضمانت نامه‌ها تسهیلات را به واحد‌های صنعتی اعطا کرد.

 

 

انتهای پیام/د

در حادثه زلزله آبان ماه پارسال کرمانشاه بیش از ۵۰ واحد صنعتی آسیب دیدند

 

برچسب ها: صنعتی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.