معاون سازمان میراث‌فرهنگی کشور گفت:اقداماتی برای ثبت قطعی منطقه توس در فهرست آثار یونسکو در حال انجام است.

ثبت قطعی منطقه توس در فهرست آثار یونسکوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در مراسم آغاز عملیات و ساماندهی پیشخوان آرامگاه فردوسی گفت:اکنون آرامگاه فردوسی در فهرست ثبت موقت یونسکو قرار دارد و ما هر سال فقط یک سهمیه قطعی داریم که باید اقداماتی در زمینه ثبت نهایی انجام شود.

وی با اشاره به همکاری خوب شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی برای ساماندهی به آرامگاه فردوسی افزود: طرحی که امروز از پیشخوان آرامگاه آغاز شده همه روی آن اتفاق نظر دارند و می‌تواند در آینده معرفی جامع‌تری برای مجموعه فردوسی و توس باشد و با لطف و کمک شهرداری این مهم نیز محقق خواهد شد.

طالبیان تصریح کرد: برداشت معادن و ساماندهی روستا‌هایی که بر منطقه توس مشرف است باید در دستور کار قرار بگیرد که اعتباراتی نیز برای این مسئله تمهید شده، زیرا موضوع زادگاه فردوسی و روستای پاژه نیز برای ما اهمیت دارد و بلافاصله پس از مطالعات، کار اجرایی را در این منطقه آغاز می‌کنیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به طرح‌های توسعه این منطقه گفت: در این منطقه طرح‌های مختلف که عمدتا ساخت و ساز بود صورت گرفت که برخی موضوع توسعه را صرفا در ساخت و ساز می‌دانند و سال‌ها و نسل‌های مختلف باید در مورد این شهر کار کنند.

انتهای پیام// ز. م


ساماندهی منطقه توس برای ثبت نهایی در فهرست آثار یونسکو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار