مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: شهرستان ارزوئیه دارای ۱۷ هکتار گلخانه خاکی و ۵ هکتار گلخانه هیدروپونیک است که تا پایان سال سطح گلخانه‌های شهرستان به بیش از ۳۰ هکتار توسعه می‌یابد.

برداشت محصولات گلخانه‌ای از سطح ۲۲ هکتار گلخانه در ارزوئیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:کار برداشت در گلخانه‌های این شهرستان از اواسط مهرماه آغاز و تا اواسط دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان ارزوئیه با دارابودن آب وهوای مستعدو به دلیل استقبال از تولید محصولات با نیاز آبی کم، اعطای تسهیلات کم بهره و قیمت خوب این محصولات و بازار پسندی مناسب، احداث و توسعه گلخانه‌های این شهرستان رو به افزایش است، افزود: عمده محصولات گلخانه‌ای شهرستان خیارسبز وگوجه فرنگی است که به طور متوسط از هر هکتار ۱۴۰ تن خیارسبز و ۴۰۰ تن گوجه فرنگی برداشت میشود که درمجموع بیش از ۴۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای تولید وروانه بازارمصرف می‌گردد.

امیری تصریح کرد: محصولات گلخانه‌ای علاوه بر تامین داخل شهرستان به سایر استان‌های کشور و همچنین محصول گوجه فرنگی جهت صادرات به کشور‌های آسیای میانه وکشور‌های عربی صادر می‌گردد.

وی افزود: ارقام خیار شهرستان شامل نگین، ناگین و مگان و رقم گوجه فرنگی ساخیا است و در فصل برداشت گلخانه در شهرستان برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

محصولات گلخانه‌ای شهرستان ارزوئیه طی دو مرحله، یک مرحله در شهریورماه و یک مرحله در دی ماه کشت و پس از یک دوره ۴۰ روزه برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ح

برداشت محصولات گلخانه ای درارزوئیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.