مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: محموله قاچاق پرندگان شامل ۱۸۸ پرنده در معرض انقراض در شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد افزود: این محموله شامل ۶۰ بُهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و ازگونه‌های شاهین، بحری و بالابان، و ۱۱۳ قطعه هوبره و ۱۵ قطعه قرقاول با انجام کار اطلاعاتی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه دیروز (جمعه ۲۵ آبان) کشف شد.

وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد داشتند این پرندگان را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس را منتقل کنند، ادامه داد: ارزش این محموله پنج میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان برآورد شده و دومین محموله بزرگ قاچاق پرندگان کشف شده در چند دهه اخیر در استان محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: این محموله با هوشیاری و اقدام به موقع پلیس آگاهی انتظامی شهرستان عسلویه کشف شد و هم اکنون اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر مراحل قضایی آن را با جدیت در دست پیگیری دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست بوشهر هم گفت: با توجه به اینکه پرندگان در شرایط بسیار نامطلوب نگهداری شده بودند، اکنون شرایط نامساعدی دارند که به محض کشف محموله، کار‌های دامپزشکی برای بهبود شرایط زیستی آن‌ها، آغاز شده است.

سید احسان موسوی با اشاره به تلاش محیط زیست برای جلب مشارکت مردم به منظور حفاظت از پرندگان ارزشمند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی و دوستداران محیط زیست، زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری کاهش یابد.

انتهای پیام/ک

کشف محموله قاچاق پرندگان در معرض خطر انقراض در عسلویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.