دود ناشی از آتش‌سوزی مرگبار کالیفرنیا، شاخص آلودگی هوای سان فرانسیسکو را در وضعیت «خطرناک» قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از وبسایت ووکس، آتش سوزی های گسترده در شمال کالیفرنیا باعث شد هوای شهر سان‌فرانسیسکو به قدری آلوده شود که این شهر اواخر روز گذشته (جمعه) به عنوان آلوده ترین شهر جهان معرفی شد.

نقشه نظارت بر کیفیت آب و هوای سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا که در زیر منتشر شده، وضعیت بد آب و هوای سان‌ فرانسیسکو و حتی کالیفرنیا را به خوبی نشان می دهد. این نقشه در هر ساعت به صورت خودکار به روز رسانی می شود.

سانفرانسیسکو به دلیل آتش سوزی، آلوده‌ترین شهر جهان شد! + نقشه

قسمت قهوه‌ای رنگ روی نقشه آن قسمتی است که بنابر اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست واقعا خطرناک خوانده شده است. سازمان حفاظت از محیط زیست توصیه کرده است که افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان نباید از خانه های خود خارج شوند و باید میزان فعالیت خود را به حداقل برسانند. همچنین همه مردم این منطقه قهوه ای رنگ باید از انجام هرگونه فعالیت در خارج از خانه های خود اجتناب کنند.

شاخص آلودگی هوا در ساکرامنتوی کالیفرنیا هم اکنون 316 است. این بدان معناست که تنفس در این آب و هوا برای یک روز برابر با کشیدن 14 نخ سیگار است. اما در منطقه سان‌فرانسیسکو وضعیت بدتر است و شاخص آلودگی هوا 462 و خطرناک اعلام شده است. این درحالی است که پیش بینی شده است وضعیت آب و هوای این منطقه تا چند روز آینده اندکی بهتر شود.

سانفرانسیسکو به دلیل آتش سوزی، آلوده‌ترین شهر جهان شد! + نقشه

در پی آتش سوزی های گسترده در کالیفرنیا که از هفته گذشته آغاز شده است، تاکنون 71 نفر کشته و بیش از 1000 نفر ناپدید شده اند. همچنین در پی این آتش سوزی ها حدود ده هزار نفر آواره شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار