یک مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو درباره سیاسی کردن مسئله تحقیقات مربوط به قتل جمال خاشقجی هشدار داده است.

روسیه درباره سیاسی کردن تحقیقات مربوط به قتل خاشقجی هشدار دادبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو درباره سیاسی کردن مسئله تحقیقات مربوط به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی هشدار داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منبع خبری یادآور شد: مسکو از ابتدا اقداماتی که از سوی طرف سعودی برای انجام تحقیقات کامل  در خصوص قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی از جمله تعامل آنها با مقامات ترکیه را مدنظر دارد.

 این مقام روس با هشدار درباره سیاسی کردن تحقیقات مربوط به قتل روزنامه نگار عربستانی تاکید کرد مسکو سیاسی کردن این مسئله را غیرقابل قبول می داند و بر لزوم حل آن در چارچوب صرفا قانونی تاکید دارد.

اظهارات این مقام وزارت خارجه روسیه پس از آن منتشر شد که روز پنج شنبه اداره دادستانی کل عربستان اتمام تحقیقات مربوط به قتل جمال خاشقجی را اعلام کرد. دادستانی کل عربستان همچنین اعلام کرد 21 نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند و مقامات دادستانی خواستار مجازات اعدام برای پنج نفر از این افراد هستند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست در روز دوم اکتبر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، مقامات امنیتی این کشور حتی اعلام کردند فیلم و نوار صوتی شکنجه و قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان از سوی عوامل امنیتی سعودی را در اختیار دارند. اما، مقامات ارشد عربستان و به‌خصوص محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، مدعی شدند خاشقجی پس از انجام کارهای اداری خود کنسولگری عربستان را ترک کرده است. با این حال ریاض پس از نزدیک به سه هفته به کشته شدن خاشقجی در درون کنسولگری این کشور اذعان کرد و علت آن را درگیری او در داخل کنسولگری عنوان کرد. بسیاری بر این باورند که شیوه قتل جمال خاشقجی نشان می‌دهد که این جنایت فجیع کاملا سازماندهی‌شده و با دستور مقامات عالی‌رتبه عربستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، قتل ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار