مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی آبادان گفت: ۲۸۷ بیمار دیالیزی این شهرستان به دلیل مشکلات مالی و هزینه بالای درمان نیازمند حمایت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،محمدجواد شیرعلی مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی آبادان گفت:انجمن بیماران کلیوی آبادان به عنوان نهادی غیر انتفاعی و کاملا غیردولتی از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را با هدف کمک به بیماران کلیوی (دیالیزی) بی بضاعت و نیازمند آغاز کرده است.

وی بیمارستان شهید بهشتی و نفت آبادان را از مراکز دیالیز در این شهرستان عنوان کرد و افزود:بیماران دیالیزی در هفته سه بار با دستگاه دیالیز می‌شوند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی آبادان خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران دیالیزی، هزینه آزمایش، ایاب و ذهاب بیماران روستایی و بخش اروندکنار و چوئبده را از مشکلات بیماران دیالیزی شهرستان آبادان عنوان کرد و گفت:هزینه هر عمل پیوند کلیه بالای ۱۸۰ میلیون ریال است که تامین آن برای بیماران دیالیزی سخت است.

شیرعلی افزود:از آبان ماه سال گذشته تاکنون ۲۷۹ میلیون و ۹۵۳ هزار ریال به انجمن بیماران کلیوی آبادان کمک شده است که همه این مبلغ برای درمان بیماران هزینه شده و برخی از کمک‌های غیر نقدی نیز در اختیار بیماران کلیوی شهرستان قرار گرفته است.

وی از انجام چهار پیوند کلیه در سال گذشته با همکاری خیرین آبادانی و کمک‌های مالی سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت:تاکنون ۱۸ نفر از بیماران کلیوی در آبادان عمل پیوند کلیه را انجام دادند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی آبادان افزود:خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۲۳۲۹۳۷۴۰۰۱ بانک صادرات شعبه امیری آبادان واریز و یا با شماره‌های ۰۶۱۵۳۲۲۵۷۸۴ و ۰۹۱۶۱۳۱۳۷۱۳ تماس بگیرند.

از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته ملی حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ د

کمک به بیماران دیالیزی

برچسب ها: اخبار پزشکی ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.