محمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: همه محصولات صنایع دستی، تولید داخل است و در بازار محصول خارجی یافت نمیشود.
وی در ادامه در خصوص وضعیت صادرات این محصولات گفت: صادرات صنایع دستی به کشورهای عربی، آسیای میانه و کشورهای اروپایی صورت می گیرد اما به علت ضعف در بسته بندی، صادرات به اروپا ضعیف است.
بیشتر بخوانید: بازار صنایع دستی در رکود به سر می برد /ضرورت اصلاح زیرساختها برای کمک به صنایع
عبداللهی، درخصوص راهکارهایی که باعث رونق در این صنایع میشود، اظهار کرد: با حمایت دولت، بستههایی آماده شده که میتوان به عنوان هدایا در مراسمات ملی، مذهبی به کارکنان و همچنین به سیاستمداران داده شود که این امر میتواند به رونق فرهنگ صنایع دستی کمک کند.
رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی، با اشاره به اینکه صنایع دستی با نمادها و امکانات روز دنیا همخوانی ندارد تصریح کرد: به همین دلیل کاهش انگیزه خرید این محصولات از سوی اتباع کشورهای خارجی وجود دارد.
وی در ادامه بیان کرد: مهمترین مشکلات ما در زمینه صنایع دستی آن است که کالاهای ساخته شده را استانداردسازی و برندسازی نکردیم . متولیان صنایع دستی اگر میخواهند از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنند و بازار صنایع دستی رونق پیدا کند باید سلیقه شناسی صورت بگیرد. از سوی دیگر هم بازار مناسب برای فروش محصولات ایجاد شود.
به گفته عبداللهی، چند سالی است که شاهد حضور گردشگران خارجی در کشور هستیم، اما بسیاری از این افراد توان مالی خوبی برای خرید ندارند به همین دلیل خریداران خوب صنایع دستی به حساب نمیآیند.
انتهای پیام/