مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: لرستان به لحاظ مقدار بارش، پنجمین استان کشور است و میزان بارش‌ها در سال زراعی ۱۴۵/۲ میلیمتر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ناصر هاشمی مدیر کل هواشناسی لرستان  اظهارداشت: در سال زراعی جدید میزان بارندگی در استان لرستان ۱۴۵/۲ میلیمتر بوده که بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به شهرستان کوهدشت با ۱۶۹/۱ میلیمتر و کمترین بارش‌ها مربوط به شهرستان‌های ازنا و سلسله با ۱۱۸/۲ میلیمتر بوده است.

وی افزود: طبق پیش بینی‌ها امسال پاییز پر بارشی تا کنون داشته ایم و از ابتدای سال زراعی تا کنون که میزان نرمال بارش‌ها ۱۴۴ میلیمتر در نظر گرفته شده، میزان بارش‌ها تا کنون از نرمال بالاتر گزارش شده و پاییز بسیار خوب و پر بارشی تا کنون داشته ایم.

هاشمی اظهار داشت: میزان بارش‌های سال زراعی نسبت به سال زراعی گذشته ۱۲۵ درصد افزایش داشته و لرستان از لحاظ مقدار بارش بعد از استان‌های گیلان، مازندران، کهکیلویه و بویر احمد و ایلام، پنجمین استان پر بارش گزارش شده است.

به گفته وی همچنین لرستان از لحاظ افزایش بارندگی‌ها در رتبه هشتم در کشور قرار دارد که افزایش بارش ۱۲۵/۸ میلیمتر گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی لرستان با اشاره به کاهش دما افزود: با خروج سامانه بارشی از منطقه شاهد کاهش دما خواهیم بود که کاهش دما بیشتر برای شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، دورود، بروجرد، الشتر و نورآباد پیش بینی می‌شود و دمای هوا به صفر و زیر صفر خواهد رسید و گاهی در این مناطق شاهد پدیده یخبندان خواهیم بود.

وی بیان کرد: طبق پیش بینی‌ها طی چند روز آینده جوی آرام در منطقه حاکم است.

انتهای پیام/م

لرستان به لحاظ مقدار بارش، پنجمین استان کشور است

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.