مدیر دفتر نگهداري راههاي روستايي و فرعي راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: مدیریت راهداری زمستانی مدیریت بحران و مدیریت لحظه های پیش بینی نشده است.

راهداری زمستانی، مدیریت لحظه های پیش بینی نشده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد رودباری، مدیر دفتر نگهداري راههاي روستايي و فرعي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در نشست هماهنگی راهداری زمستانی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه راهداری زمستانی همیشه حساس بوده و مدیریت کردن نیز در آن امری مهم است، اظهار داشت: به دلیل همین غیرقابل پیش بینی بودن باید استفاده از تجهیزات در این برهه بسیار قوی باشد.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مسئول و پاسخگوی مشکلات حوزه راهداری و جاده است و باید با حساسیت زیاد دنبال شود.

رودباری ادامه داد: افکار عمومی توان پذیرش نقطه ضعف های جاده ای را ندارد و به همین دلیل اقدامات اجرایی باید به شکل کامل باشد.

مدیر دفتر نگهداري راههاي روستايي و فرعي راهداری با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه راهداری همدان همواره روسفید بوده است، یادآور شد: از هر محوری وارد همدان شویم شاهد روان بودن راه های استان هستیم چرا که در شرایط بحرانی عوامل راهداری استان در جاده ها هستند تا از هر گونه ترافیک و راهبندان جاده ای جلوگیری شود.

محمد رودباری با تأکید بر اینکه در هر شرایط و به هر علتی جاده ای مسدود شود راهداری باید پاسخگو باشد، بیان کرد: آموزش در رأس همه امور راهداری است و تمامی عواملی که در راهداری زمستانی دخیل هستند باید آموزش لازم را دیده و توجیه شوند.

این مسئول در ادامه بر تعامل و همکاری با سایر نهادهای و دستگاه های مرتبط تأکید و تصریح کرد: توان راهداری محدود است و در شرایط حاد حتما نیازمند استفاده از توان دیگر ارگان ها بوده و هست و در حقیقت ارتباط و تعامل نقش بسزایی در پیشبرد امور دارد .

رودباری ابراز داشت: گاهی باید در موارد خاص قادر به تصمیم گیری های مناسب باشیم و اگر لازم بود حتی باید جاده ها نیز بسته شود زیرا همه توان ما باید حفاظت از جان مردم و سفرهای ایمن باشد.

وی اضافه کرد: در بحث راهداری جاده ای، رعایت استرس مسافران در جاده ها باید توجه شود شاید آنها تجربه و شجاعت راهداران را نداشته باشند.

این مسئول همچنین اطلاع رسانی، همکاری و تعامل، کنترل و نظارت، بازنگری امور، رفع ضعف ها و تقویت نقاط قوت را از مهمترین موارد کار در راهداری جاده ای عنوان کرد.

انتهای پیام/ د 

راهداری زمستانی، مدیریت بحران لحظات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.