هزینه مصرفی بیمارستان‌ها در استان فارس ۳۵ میلیارد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هزینه مصرفی بیمارستان‌ها در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ میلیارد کاهش داشته است.

وی افزود: در حوزه درمان با وجود مسائل مالی و اقتصادی موجود، امسال دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر در کشور در زمینه مدیریت منابع و مصارف برگزیده شد.

کشاورزی با معرفی بیمارستان‌های نمازی و شهید فقیهی به عنوان بیمارستان‌های برتر در کشور افزود: ۱۰ بیمارستان نیز به عنوان بیمارستان‌های نمونه کشوری در مدیریت منابع و مصارف معرفی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با وجود تورم، افزایش قیمت و افزایش تعرفه‌ها با انجام ۵۸ هزار عمل جراحی، هیچ تغییری در ارائه خدمات به مراجعان نداشته است.

وی با بیان اقدامات مهم در امر صرفه‌جویی و ایجاد زیرساخت‌های it گفت: بخشی از این اقدامات نظیر بحث منطقی لوازم مصرفی پزشکی، تجویز منطقی آنتی بیوتیک‌ها و مصرف تجهیزات پزشکی از سوی معاون درمان وزارت بهداشت به کل کشور ابلاغ شده است.

کشاورزی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته گایدلاین‌هایی را عملیاتی کند که با امضای معاونان وزیر به دیگر دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است.

وی معرفی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دانشگاه برتر در کمیسیون تعزیرات حکومتی و برخورد با تخلفات را دیگر نقطه قوت این دانشگاه در عرصه خدمات درمانی برشمرد و اضافه کرد: همچنین بیشترین آمار توزیع متخصصان در کشور، به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص دارد.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.