اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر اهمیت حفظ و اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران تأکید کردند.

بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی درباره حفظ برجام و تحریمهای ضدایرانی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا و آفریفای جنوبی روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مشترک بر اهمیت حفظ و ادامه اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران  (برجام) تأکید کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کویت، سران کشورهای اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی پس از هفتمین نشست خود در بروکسل، بیانیه‌ای مشترک درباره حفظ برجام و نقش ایران در منطقه صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: «ما بر اهمیت حفظ و ادامه اجرای کامل و موثر همه ابعاد برجام از جمله رفع تحریمها و پیامدهای ناشی از آنها تأکید می‌کنیم و آن را در راستای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی می‌دانیم».

بیانیه اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی همچنین در خصوص فعالیتهای منطقه‌ای ایران می‌افزاید: «ما از ایران می‌خواهیم نقشی سازنده در منطقه داشته باشد و از هر گونه فعالیتی که ناسازگار با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل باشد، خودداری کند».

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

در همین راستا دولت آمریکا روز 5 نوامبر سال جاری (14 آبان) همه تحریمهای علیه ایران را که تاکنون بر اساس توافق‌نامه برجام معلق شده بودند، بازگرداند و اتحادیه اروپا و طرفهای اروپایی برجام علی‌رغم اینکه بارها بر حفظ و اجرای برجام بدون آمریکا تأکید کرده‌اند، شرکتهای بزرگ اروپایی از هراس تحریمهای آمریکا روابط تجاری خود را با ایران متوقف کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
هيشكي نميخواد مثل آمريكا خودكشي كنه
آخرین اخبار