مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندوآب گفت: ۱۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های میاندوآب وجود دارد.

رامین وحدانی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، افزود: در سطح شهرستان ۹ کتابخانه فعال وجود دارد که از این تعداد  ۷ کتابخانه عمومی و دو کتابخانه  مشارکتی است که ۳ هزار ۸۸۶ نفر نیز در این کتابخانه‌ها عضو هستند.
 
وحدانی به فرهنگ سازی کتابخوانی در جامعه هم اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش، قصه گویی و اجرای مسابقات جمع خوانی کتاب و کتاب خوانی در مساجد با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج فرهنگ گتاب خوانی در جامعه است و از آنجایی که عمده درآمد کتابخانه‌ها از محل نیم درصد عوارض شهرداری‌ها است و با توجه به عدم تخصیص این اعتبار در سال‌های اخیر توسط شهرداری میاندوآب، نتوانستیم کار‌هایی که بار مالی دارد انجام دهیم.

مسئول کتابخانه‌های عمومی میاندوآب در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت کنونی کتابخانه دهخدا گفت: این کتابخانه در سال ۱۳۴۰ تاسیس شده بود و با توجه به قدمت ساختمان حکم تخریب بنا صادر و توسط مراجع ذیصلاح اجرا شد و از سال ۹۵ که جبور به تخلیه ساختمان شدیم تمام کتاب‌های این کتابخانه در یک ملک اجاره‌ای انبار شده است و در این ۱۴ ماهه ی که بنده مسئولیت گرفته ام تمام تلاشم را کردم تا این کتابخانه بازسازی و احیا شود.
 
وی ادامه داد: این کتابخانه در محل قبلی خود توسط اداره راه و شهر سازی ساخته خواهد شد و اعتبار ۶۵۰ میلیون تومانی هم برای ساخت این بنا تخصیص یافته است و در حال حاضر در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد.
 
وحدانی از زمان احداث کتابخانه دهخدا حرفی نزد و گفت: من و مسئولان ارشد شهرستان به طور مستمر در حال پیگیری ساخته شدن این کتابخانه هستیم.
 
رامین وحدانی با اشاره به اینکه قرائت خانه‌ای در سطح شهرستان نداریم، گفت: عدم تمایل شهرداری میاندوآب علی رغم وجود مصوبه قانونی به احداث قرائت خانه موجب شده است، هر روز شاهد احداث قرائت خانه‌ای در شهر باشیم که بدون اخذ مجوز و با دریافت هزینه‌های گزاف موجب نارضایتی مردم شده اند.
وی حق عضویت سالیانه در کتابخانه‌های میاندوآب را ده هزار و پانصد تومن اعلام کرد و گفت: روز ۲۴ آبان و ۲۶ آبان به مناسبت هفته کتابخوانی عضویت در کتابخانه‌های سراسر کشور رایگان است و شعار امسال هفته کتابخوانی هم "حال خوش خواندن" است.
 
انتهای پیام/م
فعالیت ۹ کتابخانه فعال در شهرستان میاندواب با حدود ۴ هزار نفر عضو
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.