با توجه به افزایش انتشار تصاویر و کلیپ‌ها حیوان آزاری، شکار و تخریب محیط زیست در فضای مجازی جلسه‌ای بین مسئولان پلیس فتا و یگان حفاظت سازمان محیط زیست به منظور مقابله با اینگونه جرائم برگزار شد.

کاهش تخلفات زیست محیطی فضای سایبر و برخورد با جرائم مرتبط با محیط زیستبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ ابراهیمی معاون اجرایی پلیس فتا در این جلسه با اشاره به ماده ۷ قانون صید و شکار هر‌گونه خرید و فروش و صادرات و واردات گونه‌های حیات وحش باید با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست صورت گیرد، اگر بدون این هماهنگی و بدون اخذ مجوز نگهداری گونه‌های حیات وحش خرید وفروش حیات وحش اقدام کنند خلاف قوانین و مقررات است و مطابق قانون شکار و صید با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد، گفت: برابر این این قانون مقرر گردید سازمان محیط زیست و پلیس فتا در این خصوص همکاری‌های لازم را داشته باشند و ضمن شناسایی کاربران متخلف آنها را به مراجع قضایی معرفی نمایند.

وی با اشاره به قدرت پلیس فتا در ردیابی متخلفین مجازی گفت: مصوبات این جلسه می‌تواند راهی برای مبارزه با تخلفات زیست محیطی در فضای سایبر باشد.

سرهنگ ابراهیمی یاد‌آور شد: در این جلسه مقرر گردید همچنین آموزش فرمانده‌های یگان حفاظت استان‌ها برای رصد مجرمان در فضای مجازی برای کمک بیشتر در این بخش با همکاری یگان حفاظت سازمان محیط زیست و پلیس فتا انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تخلفی از دست پلیس فتا در فضای مجازی خارج نمی‌شود، اظهار کرد: تلاش داریم تخلفات زیست محیطی منتشر شده در فضای مجازی را شناسایی و علیه متخلفان با همکاری سازمان محیط زیست اعلام جرم نمائیم.

معاون اجرایی پلیس فتا همچنین از شهروندان خواست کلیپ‌های حیوان آزاری و آگهی فروش حیوانات وحشی و نادر و حتی تبلیغات فروش حیوانات وحشی تاکسیدرمی شده به خصوص حیوانات نادر را به این پلیس از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حساس شدن مردم به محیط زیست و موضوعات مرتبط با آن، به درخواست‌های مردمی برای رسیدگی به جرائم محیط زیستی موجود در شبکه‌های اجتماعی مانند خرید و فروش گونه‌های وحشی یا حیوان آزاری اشاره کرد و گفت: متأسفانه این روزها با فراگیر شدن فضای مجازی شاهد سوءاستفاده برخی از سودجویان هستیم که از این فضا برای خرید و فروش حیوانات وحشی زنده و یا تاکسیدرمی شده بهره می‌برند.

سرهنگ محبت خانی در پایان با تأکید بر معرفی رابطی بین یگان حفاظت سازمان محیط زیست و پلیس فتا گفت: شهروندان می‌توانند موارد حیوان آزاری یا مصادیق مجرمانه مرتبط با محیط زیست را به ما اطلاع دهند تا در اسرع وقت با همکاری پلیس فتا نسبت به شناسایی و برخورد با این جرائم اقدام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار