رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: امروزه افرادی فرصت‌ طلب با هویت‌ جعلی در فضای مجازی و با انتشار آگهی‌ در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی تحت عناوینی مانند فروش مدارک از جمله مدرک تحصیلی و مدارک هویتی کلاهبرداری می‌کنند.

کاربران، فریب آگهی‌های فروش مدارک در فضای‌مجازی را نخورندبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمدپور اظهار کرد: این افراد با سوء‌استفاده از بلند پروازی برخی از کاربران و با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به فروش مدارک تحصیلی با عناوینی همچون «کارشناسی آسان»، «مدرک دانشگاهی بدون حضور در کلاس»، «مدرک دانشگاهی از دانشگاه‌های معتبر خارج و یا داخل کشور»، «دریافت مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر همراه با استعلام»  و... می‌کنند. بعضا در برخی از موارد هم مشاهده شده است اصلا مدرکی برای فرد صادر نشده و افراد کلاهبردار بعد از گرفتن پول دیگر پاسخگو نیستند و متواری می‌گردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود: کاربران بدانند که تمام این آگهی‌ها دروغ بوده و مدارکی هم که ارائه می‌شود جعلی است و به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی در توصیه به کاربران عنوان کرد: کاربران مدنظر داشته باشند مدارک رسمی را  سازمان‌های مرتبط و معتبر با توجه به قوانین کشور صادر می‌‌کنند.

سرهنگ محمدپور در ادامه یادآور شد: افرادی که در فضای مجازی اقدام به فروش مدارک‌ جعلی می‌کنند و همچنین افرادی که این مدارک‌ جعلی را خریداری کرده و در جایی ارائه می‌دهند، بدانند  که این کار آنها جرم بوده و پلیس با این افراد برخورد قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار