معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل از افزایش ۶۶ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خیران اردبیلی حدود 7 میلیارد تومان در سال‌جاری به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند، افزود: با توجه به تعامل و همکاری‌های موثر مراکز نیکوکاری و هم‌افزایی‌های صورت گرفته، خدمات کیفی و قابل توجهی در هفت ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه کمک‌های خیران به مراکز نیکوکاری در هفت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است، بیان کرد: ‌هم‌استانی‌های خیر بیش از 4 میلیارد تومان در هفت ماهه نخست سال‌ ۹۶ از طریق مراکز نیکوکاری به مددجویان اردبیلی کمک کرده بودند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه خیران اردبیلی بیش از 5 میلیارد تومان به صورت غیرنقدی و در قالب توزیع سبدغذایی، پوشاک، تأمین جهیزیه و تهیه لوازم ضروری زندگی به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند، افزود: حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز به صورت نقدی به مراکز نیکوکاری استان اردبیل کمک شده که در اسرع وقت در اختیار مددجویان تحت حمایت و دیگر افراد نیازمند در همان منطقه قرار گرفته است.

توحیدی با اشاره به اینکه ۴۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان اردبیل فعالیت دارند، گفت: با راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در سطح استان تلاش داریم شاهد رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت از طریق خیران همان محل و منطقه باشیم.
وی با بیان اینکه علاوه بر ۲۸ هزار خانوار مستمری‌بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل، سایر اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز از حمایت‌ها و خدمات مراکز نیکوکاری بهره‌مند هستند، اعلام کرد: از طریق مراکز نیکوکاری به آسان‌ترین روش به خانوار نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر کمک‌رسانی می‌شود که این امر مزیت‌های بسیاری را در پی دارد و با بهره‌مندی از آن می‌توان به بهترین صورت نیازهای فقرا و محرومان را رفع کرد.

وی با اعلام اینکه مراکز نیکوکاری فرایند اتصال نیازمندان به خیران را سرعت می‌دهند، بیان کرد: مراکز نیکوکاری در محله و مساجد موجب می‌شود تا اهالی محل در جریان فرآیند کمک‌های مردمی و توزیع آن در بین فقرا و نیازمندان همان محله قرار گیرند که این امر علاوه بر شفاف‌سازی، افزایش چشمگیر کمک‌های مردمی را نیز به دنبال دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه توانمندسازی محرومان و کاهش فقر در جامعه، شناسایی نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به آنها در محل سکونت خود، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و توسعه مشارکت‌های مردمی از جمله اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است، افزود: کمیته امداد با استفاده از شیوه‌های نوین الکترونیکی و افزایش مراکز نیکوکاری در استان اردبیل، درصدد است تا سطح همیاری و همکاری‌‌های مردم نیکوکار را افزایش داده و خدمات کیفی‌تری را به اقشار آسیب‌پذیر ارائه کند.
انتهای پیام/ح

فعالیت 45 مرکز نیکوکاری در اردبیل

برچسب ها: کمیته امداد ، خیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.