اطلاعات اقتصادی و عملکرد بنیاد قدس باید شفاف شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعات اقتصادی و عملکرد بنیاد قدس زیر مجموعه آموزش و پرورش باید شفاف شود .

اطلاعات اقتصادی و عملکرد بنیاد قدس باید شفاف شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در جمع مدیران و کارمندان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شفافیت اطلاعات اقتصادی از مولفه‌های مهمی است که بر اجرای آن تاکید داریم و باید در بخش درونی کشور اصلاح شود.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: افرادی خائن و فاسد، پول فرهنگیان و منابع مالی آن‌ها را به یغما می‌برند که اصلا قابل قبول نیست.

پورابراهیمی با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این قانون دو سال در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و جمع بندی نهایی صورت گرفته است.

وی افزود: پیشنهاد دادیم که درصدی را از کل مالیات ارزش افزوده را به منابعی برای سازمان‌هایی که نیازمند هستند اختصاص دهیم که بخشی در حوزه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تصویب این قانون در صحن علنی مجلس، مبلغ قابل توجهی در حوزه زیرساختی به آموزش و پرورش تزریق خواهد شد که تحول مطلبوی را به وجود می‌آورد.

پورابراهیمی افزود: توافقی نیز صورت گرفته که برای ایجاد مدارس جدید، نوسازی و مدارس ویژه دانش آموزان توانخواه و استثنایی اعتباری گذاشته شود.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان نسبت به متوسط کشور و استان پایین‌تر است، گفت: برآورد ما این است که عدد قابل توجهی از دانش آموزان ما سرانه ندارند، اما به آن‌ها خدمت می‌دهیم.

پورابراهیمی به بنیاد قدس که زیر نظر آموزش و پرورش اداره می‌شود نیز اشاره داشت و بیان کرد: بنیاد قدس ظرفیت اقتصادی خود را برای کمک به آموزش و پرورش باید به کار گیرد.

وی تصریح کرد: اطلاعات اقتصادی و عملکرد این مجموعه باید شفاف شود که چه خدماتی تاکنون ارائه داده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: ظرفیت بنیاد قدس در استان باید در اختیار آموزش و پرورش برای حل مشکلات ان‌ها قرار گیرد، حجم زیادی از دارایی‌ها و اموالی که می‌توانسته به بهترین نحو منافع آن به آموزش و پرورش برگردد و برای همین گذاشته شده، باید مشخص شود و اگر هم لازم باشد تحقیق و تفحص آن آغاز می‌کنیم.

پورابراهیمی افزود: گزارش کاملی از اینکه ظرفیت بنیاد قدس در کمک به اموزش و پرورش کجا بوده و چه میزان کمک کرده است، خواهیم گرفت که شفاف سازی برای جامعه و فرهنگیان و ... صورت گیرد تا بتوانیم در آینده بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه قوانین نیز یکسری ظرفیت‌ها را برای آموزش و پرورش ایجاد کردیم، از جمله اینکه آموزش و پرورش می‌تواند از تغییر فضا‌های کاربری خود به عنوان درآمد استفاده و صرف موارد حوزه مورد نیاز کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای خیران ابراز داشت: منابع زیادی خیران برای حوزه آموزش و پرورش گذاشته اند که باید در اسرع وقت عملیاتی شوند، باتوجه به اینکه مشکلات زیادی هم در زمینه مدارس و فضای آموزشی داریم.

پورابراهیمی بر استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اشاره داشت و تصریح کرد: مدارس چند کلاسی کوچک توسط این ستاد در حال راه اندازی است، که برای ماهان، کاظم آباد و ... گرفته شده است.

وی گفت: از مشکلات اصلی آموزش و پرورش، حقوق و دستمزد‌ها است، در سطح کلان اقداماتی در حال انجام است و اعمال مدرک تحصیل، رتبه بندی بار‌ها از ما خواسته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.