گروه‌های رسانه‌ای آمریکا از جمله فاکس نیوز اعلام کردند در دعوای حقوقی میان شبکه خبری سی‌ان‌ان و کاخ سفید جانب این شبکه خبری را می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های رسانه‌ای آمریکا از جمله فاکس نیوز اعلام کردند در دعوای حقوقی میان شبکه خبری سی‌ان‌ان و کاخ سفید جانب این شبکه خبری را می‌گیرند.

شبکه فاکس نیوز که تحت تملک روپرت مرداک، متحد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و اغلب نیز از سوی او مورد تمجید قرار می‌گیرد، اعلام کرد لغو مجوز خبری جیم آکوستا، گزارشگر ارشد شبکه سی‌ان‌ان نگرانی‌هایی را در مورد آزادی رسانه‌ها ایجاد می‌کند.

جی والاس، رئیس شبکه فاکس نیوز چند ساعت پس از جلسه یک دادگاه فدرال در مورد این پرونده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فاکس نیوز از تلاش حقوقی سی‌ان‌ان برای احیای مجوز‌های خبری خبرنگار خود حمایت می‌کند. مجوز‌های سرویس مخفی حفاظت از رئیس جمهور نباید به عنوان سلاح علیه خبرنگارانی که در کاخ سفید کار می‌کنند، استفاده شود. هر چند ما از لحن تخاصمی فزاینده رئیس جمهور و رسانه‌ها استقبال نمی‌کنیم، اما از آزادی رسانه ها، دسترسی و تبادلات آزاد برای مردم آمریکا حمایت می‌کنیم.

آسوشیتدپرس، بلومبرگ، ان‌بی‌سی نیوز، نیویورک تایمز، پولیتیکو، یو‌اس‌ای تودی و واشنگتن پست نیز حمایت خود را از سی‌ان‌ان اعلام کردند.

انتهای پیام/

موضع رسانه‌های آمریکا علیه ترامپ در پرونده شکایت سی‌ان‌ان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار