رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: هیچ محدودیتی در زمینه کوهنوردی و کوهپیمایی برای بانوان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رضا زارعی رئیس فدراسون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی با اشاره به بخشنامه اخیر هیات کوهنوردی خراسان‌رضوی به باشگاه‌های این استان درباره الزام وجود اجازه همسر برای زنان متاهل و اجازه، ولی برای دختران مجرد کمتر از ۲۰ سال برای شرکت در برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی گفت: این توصیه نامه‌ای بوده که به علت برخی تخلفات گروه‌های گردشگری به باشگاه‌ها اعلام شده بود.

وی افزود: گروه‌های گردشگری زیرمجموعه ادارات ورزش و جوانان و باشگاه‌های کوهنوردی نیستند.
زارعی با بیان اینکه زیرمجموعه‌های فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی از آیین نامه‌های وزارت ورزش و جوانان پیروی می‌کند تاکید کرد: بر این اساس هیچ محدودیتی برای بانوان ذر زمینه کوهنوردی و کوهپیمایی وجود ندارد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی گفت: برای رفاه حال بانوان، حتی در آیین نامه تاسیس باشگاه‌های کوهنوردی، اختیار تاسیس باشگاه‌های اختصاصی کوهنوردی برای بانوان داده شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های ورزشی و صعود‌های زیر نظر فدراسیون کوهنوردی امنیت کامل در محیط‌های کوهستانی برای بانوان وجود دارد.

سیزدهم آبان، هیات کوه‌نوردی خراسان‌رضوی در بخشنامه‌ای به باشگاه‌های استان اعلام کرد که اجازه همسر زنان متاهل و اجازه، ولی زنان مجرد و زیر ۲۰ سال برای شرکت در برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی الزامی است.

انتهای پیام / گ

هیچ محدودیتی در زمینه کوهنوردی و کوهپیمایی برای بانوان وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.