مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران از راه‌اندازی سامانه حامی بانو برای حمایت از زنان کارآفرین خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ثریا شارقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در حاشیه نشست بانوان فعال حوزه اقتصادی که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه حامی بانو با حمایت بخش خصوصی برای ارائه تسهیلات به بانوان کارآفرین راه‌اندازی شده است و بانوان با استفاده از این سامانه می‌توانند تمام محصولات خرد و کلان خود را به صورت رایگان و از طریق فضای مجازی به مشتریان خود عرضه کنند.

وی افزود:  دغدغه‌های بانوان در حوزه صنعت و مناسبات اقتصادی در این نشست به سمع استاندار رسید و راهکار‌هایی نیز برای حل موانع و مشکلات موجود مطرح شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: مسائلی همچون مشکلات کارآفرینان، مشاغل خانگی، صنایع فرش، صنایع کوچک و بزرگ در این نشست مطرح شد که ابعاد کلان آن از طریق نهادهایی چون هیأت دولت و همچنین ابعاد جزئی‌تر و استانی در حوزه استان تهران مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه مسائل بانوان کارآفرین درباره بیمه، مالیات، ارزش افزوده مطرح و مقرر شد تا ادارات مربوطه با توجه به مشکلات کشور رسیدگی به مسائل بانوان کارآفرین را در دستور کار خود قرار دهند.

شارقی تصریح کرد: بیش از ۲۰ درصد سهمیه استانی برای ارائه تسهیلات به بانوان کارآفرین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: متاسفانه برخی بانک‌ها در این زمینه همکاری خوبی نکرده‌اند و بعضا سنگ اندازی‌ می‌کنند که این مسئله در نهایت نه به سود بانک و نه به سود تولید کننده در زمینه کارآفرینی است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران اظهار کرد: استان تهران سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات رتبه سی و یکم را در کشور داشت که این رتبه امسال با پیگیری‌های استاندار و همکاری دستگاه‌ها به رتبه اول در کشور تغییر یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار