سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایش گاز ایلام گفت:به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار یک دوره آموزشی سیستم فرماندهی حوادث در پالایش گاز ایلام برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی سيستم فرماندهی حوادث در پالایش گاز ایلام

رئیس پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، اظهار کرد: باتوجه به مواجه بودن هميشگی سازمان ها و واحدهای صنعتی با حوادث و به تبع آن احتمال قرار گرفتن آنها در شرايط اضطراری و بحران و اينكه اگر واحدهای صنعتی از خطرات تهديد كننده خود آگاه نبوده و آمادگی مواجهه با خطرات را نداشته باشند يقيناً در شرايط بحرانی با مشكل مواجه می شوند.


وی افزود: به منظور جلوگيری از بوجود آمدن مشكلات در كنترل شرايط بحرانی و همچنين كاهش هزينه های ناشی از بحران، لازم است كه يك واحد صنعتی برای شرايط اضطراری آمادگی داشته باشد.


روح اله شریفی تصریح کرد:با هماهنگی و برنامه ريزی واحد آموزش و با همكاری و حضور استاد مجرب در زمينه مديريت بحران،دوره آموزشی سيستم فرماندهی حوادث كه يك سيستم مديريتی برای ايجاد هماهنگی فرماندهی و كنترل حوادث می باشد برای اعضای كميته مديريت بحران،مسئولين،كارشناسان ايمنی، افسران و سرآتش نشانان واحد آتش نشانی به مدت دو روز در واحد آموزش شركت پالايش گاز ايلام برگزار شد.

 

پالایش گاز ایلام در حوزه پژوهش و فناوری در رتبه برتردر سطح شرکت های پالایش گاز قرار دارد

بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید گاز،این شرکت به عنوان یکی از شرکت های برتر در حوزه پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران مطرح می باشد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛دکتر احسان نوراللهی رئیس پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام هم در خصوص کسب رتبه اول پالایش گاز ایلام اظهار داشت: واحد پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام در راستای رفع برخی تنگناها و مشکلات عملیاتی،فنی و مهندسی،زیست محیطی و بهره وری منابع انسانی،برنامه های راهبردی و فعالیت های پژوهشی خود را به صورت جدی از سال 1392 آغاز نموده است.


وی اظهار داشت:تحولات چشمگیر جهانی در زمینه های اقتصادی و فناوری در قرن حاضر بخوبی نشان می دهد که رویکرد به موضوع پژوهش از مهمترین ابزار برای توسعه فناوری و ثمربخشی فعالیت های علمی و تولید تکنولوژی بوده است.


وی ادامه داد:امور پژوهش، توسعه و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تحقق اهداف و رسالت خویش،نهادینه سازی امر پژوهش و توسعه فناوری حوزه های مختلف را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده است .


رئیس پژوهش و فناوری پالایش گاز ایلام تصریح کرد: ارتقاء سطح بهره وری و بهبود راندمان فرآیند های شرکت،دستیابی به دانش فنی و فناوری های نوین،رفع تنگناها و مشکلات عملیاتی،توسعه و بهبود منابع انسانی،سطح بهداشت،ایمنی و محیط زیست را با تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی راهبردی،توسعه ای و کاربردی دنبال می کند.


نوراللهی برقراری ارتباط و همکاری با مراکز پژوهشی و دانشگاهی را از اهداف و برنامه های این حوزه عنوان کرد و گفت:گسترش و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش به عنوان ابزار توسعه، تدوین اولویت های پژوهشی بر مبنای نیازسنجی واحد های عملیاتی و ستادی و پیگیری انجام پروژه های پژوهشی اثربخش را از دیگر اهداف و برنامه های این حوزه است.


وی ارتقا و تحکیم و بهبود روابط صنعت و دانشگاه را از اهداف این واحد برشمرد و افزود: بررسی طرح های تحقیقاتی از دانشگاه ها،مراکز تحقیقاتی و پژوهشگرها و حمایت از پایان نامه های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکترا و حمایت از تالیف یا ترجمه کتاب و متون علمی مورد نیاز شرکت را از دیگر اهداف و برنامه های این حوزه است.

 

انتهای پیام/ع

دوره آموزشی سيستم فرماندهی حوادث در پالایش گاز ایلام برگزار شد

برچسب ها: گاز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.