معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ملتی که دانش آموزان آن کتابخوان هستند نیروی ماهر و اشتغالزا پرورش می دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  امروز در آیین برنامه های آغازین هفته کتاب کشور(۲۴ آبان تا یکم آذرماه) در مدرسه ابتدایی دخترانه طالبیان مقدم شهرستان کاشان همراه با نواختن زنگ دانایی‌ گفت: روش های اشتغال یابی در آینده پاسخگو نیست و اشتغال را باید بر اساس دانش و شرکت های دانش بنیان تعریف کرد.

وی افزود : وضعیت کشور ما به لحاظ مطالعه و کتاب خوانی خوب است اما باید به وضعیت بهتر و مطلوب تر در آینده ارتقا یابد.

جوادی، با اشاره به شعار امسال هفته کتاب با عنوان« حال خوش خواندن» گفت: در واقع کتاب خواندن به انسان حال خوش و نشاط معنوی و فکری می دهد.

وی اظهارداشت: می توان حال خوش را در کتاب خواندن تجربه کنید.

به گفته وی، کتاب درمانی در واقع نوعی پیشگیری از ناراحتی ها است.

جوادی در پایان با تاکید بر اینکه کتاب خواندن و مطالعه کردن مزیتی است نه برای سود دانش است گفت: بلکه دانایی خود توانایی است.

شایان ذکر است: برنامه‌های آغازین روز بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کاشان با حضور محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، ادای احترام به گلزار شهدای این شهر ، صبحگاه کتاب در مدرسه ابتدایی دخترانه طالبیان مقدم شامل نواختن زنگ دانایی، حرکت قطار دانایی‌ و اجرای چند برنامه فرهنگی هنری اجرای سرود، نمایش و دکلمه خوانی توسط دانش آموزان این مدرسه و تقدیر از خیرین مدرسه ساز بویژه علی اکبر طالبیان مقدم خیر مدرسه ساز تجلیل از مدیر این مدرسه و افتتاح باشگاه کتاب‌خوانی رویش و پویش همراه با حرکت قطار دانایی قطار مهربانی برگزار شد.

نواختن زنگ دانایی توسط ابوالشهید علی یزدان خواه و نخستین و قدیمی ترین کتاب فروش کاشانی وقرایت پیام سید عباس صالحی ، وزیر ارشاد به مناسبت هفته کتاب توسط نیکنام حسین پور ، مدیر عامل موسسه خانه کتاب کشور و خوش آمدگویی و خیر مقدم گویی محمدرضا حکیمیان معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه هفته کتاب در قالب صبحگاه کتاب در کاشان بود.

بازدید از چند کتاب فروشی، افتتاح نمایشگاه کتاب در زندان، نمایشگاه کاریکاتور در نگارخانه سهراب سپهری، نشست خبری با اصحاب رسانه، نشست با ناشران و کتابفروشان و شرکت در شورای اداری شهرستان کاشان از دیگر برنامه های هفته کتاب در عصر امروز با حضور معاون وزیر در کاشان است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری برنامه های آغازین هفته کتاب کشور در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.