دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بر اساس قانون احزاب عمل می‌کند و تاکنون بحثی از انحلال نشده است.

واکنش سرمست به شایعه انحلال کمیسون ماده ۱۰ احزاببهرام سرمست، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار اخباری مبنی انحلال کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و موضع وزارت کشور نسبت به این موضوع گفت: وزارت کشور مجری قانون است و تازمانی که قانونی فسخ نشده باشد، همان قانون را اجرا می‌کند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه تاکنون بحثی از انحلال این کمیسیون به میان نیامده است، خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هم بر اساس قانون احزاب عمل می‌کند که هنوز هم در حال اجرا شدن است و لازم اجراست.

وی در پاسخ به اظهاراتی برخی احزاب مبنی بر اینکه درباره انحلال کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفتگو‌هایی را انجام داده‌اند، تصریح کرد: خیر، این مسئله صحت ندارد چراکه این یک قانون است و مگر قانون با یک جلسه انحلال پیدا می‌کند.

سرمست در ارزیابی خود از کمیسیون ملی انتخابات اظهار کرد: این امر را از خود ارائه‌کنندگان این طرح بپرسید و من در این‌باره اظهارنظری نمی‌کنم، وزارت کشور سخنگو دارد و این مساله از او پیگیری کنید.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در پاسخ به این سوال که در جلسه سه‌جانبه‌ای موضوع جایگزینی کمیسیون ملی انتخابات با کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مطرح و حتی مسئله انحلال کمیسیون ماده ۱۰ به میان آمده است، خاطرنشان کرد: ببینید در جلسه‌ای یکی از افراد حزبی صحبتی را در این باره انجام داد، اما باید به این مسئله توجه کرد که این موضوع در قالب قانون در حال اجراشدن است و برای تمامی دستگاه‌ها قابل اجراست.

وی با اشاره به اینکه جزییات جایگزینی کمیسیون ملی انتخابات با کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مسئله هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: یکی از احزاب طرحی را ارائه کرده است که این را نباید موضع وزارت کشور قلمداد کرد.

سرمست در پایان اظهار کرد: وزارت کشور هرگاه لازم ببیند درباره این موضوع در جلسات تخصصی اعلام موضع خواهد کرد و این مسئله زمانی صورت می‌گیرد که این موضوع به قانون تبدیل شود.

شایان ذکر است رئیس خانه احزاب از  برگزاری جلسه‌ای سه‌جانبه با ریاست مجلس برای بررسی انحلال کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و جایگزینی آن با کمیسیون ملی انتخابات خبر داده و با اشاره به اختلاف‌نظر مجلس، وزارت کشور و خانه احزاب درباره این مسئله اعلام کرد: «مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور و خانه احزاب ایران هرکدام نظرات خاص خود را داشتند، ممکن است این سه نهاد هر کدام بخش‌هایی را بپذیرند و به بخش‌های دیگر هم نقد داشته باشند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
درود بر دکتر سرمست
آخرین اخبار