رئیس اسبق فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: مسئولان گزارش اشتباه و وارونه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره قانون منع استفاده از بازنشسته‌ها ارائه کردند.

عابدینی: گزارش اشتباه درباره قانون بازنشستگی به ای اف سی ارائه شدامیر عابدینی رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تهدید کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر تعلیق فوتبال کشورمان در صورت دخالت نهاد‌های دولتی اظهار کرد: مسئولان گزارش اشتباه و وارونه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره قانون منع استفاده از بازنشسته  به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کردند و همین باعث شده که مدیران این نهاد اجرایی به این موضوع واکنش نشان بدهند.

او ادامه داد: قانون بازنشستگی برای همه بخش‌های دولتی کشور مصوب شده است و شامل حال بازنشسته‌های فدراسیون‌های ورزشی هم می‌شود و قرار است جوانگرایی صورت بگیرد. بحث تعلیق فدراسیون فوتبال مطرح نیست و مسئله دیگری وجود دارد. جای تعجب دارد که چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکنون بیان نکرده که باشگاه‌های فوتبال ایران نباید دولتی باشند، اما درباره قانون بازنشستگی موضع می‌گیرد.

تاج صندلی ریاست را از فوتبال بیشتر دوست دارد

عابدینی بیان کرد: مهدی تاج صندلی ریاست فدراسیون را از فوتبال بیشتر دوست دارد و بهتر است با بازنشستگی اش کنار بیاید و از فدراسیون فوتبال جدا شود. قانون بازنشستگی مصوب شورای نگهبان است و باید برای همه ارگان‌های دولتی اجرا شود و نمی‌شود فوتبال را از این قائده مستثنی کرد.

طرح تعلیق فوتبال کشورمان غیر منطقی است

مدیر عامل اسبق پرسپولیس تصریح کرد: در فینال لیگ قهرمانان آسیا صد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و چهل میلیون نفر هم در خانه هایشان این بازی را تماشا کردند. مسئولان کنفدراسیون فوتبال به خاطر تاج نمی‌توانند اقبال فوتبال در ایران را نبیند. به هر حال موضوع تعلیق فدراسیون فوتبال غیر منطقی و غیر عقلانی است.

قانون بازنشستگی باید برای‌ ای‌اف‌سی تفهیم شود

او اظهار کرد: به نظرم وزارت ورزش و جوانان باید گزارشی درباره قانون بازنشستگی به‌ای اف سی ارائه کند و معنی و مفهوم این قانون را برای آن‌ها تفهیم کند. به هر حال منع به کارگیری بازنشستگان یک قانون است و این طور نیست که فدراسیون فوتبال بگوید ما را در این امر مستثنی کنید.

عابدینی بیان کرد: ما نباید در اساسنامه فدراسیون فوتبال دخالت کنیم وگرنه بحث بازنشستگی یک قانون عام کشور است و باید برای همه ارگان‌های دولتی اجرا شود.

فدراسیون فوتبال نباید یک ریال هم از دولت بگیرد

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی است، گفت: اگر مصوب مجلس را داشته باشند که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی تلقی می‌شود خیلی عالی است و رئیس فدراسیون فوتبال شامل قانون بازنشستگی نمی‌شود. البته زمانی که می‌گوییم فدراسیون فوتبال یک (NGO)) است باید یک ریال هم از دولت نگیرد و ردیف بودجه دولتی برایش در نظر گرفته نشود. به هر حال تار زمانی که فدراسیون فوتبال از دولت بودجه می‌گیرد به طور نمی‌توانیم بگوییم که این فدراسیون غیر دولتی است.

عابدینی درباره اینکه بعد از پایان مهلت قانونی دیگر مدیران بازنشسته حق امضا ندارند، گفت: تاج و دوستانش در فدراسیون فوتبال دوست دارند بمانند و خدمت کنند، اما آن‌ها بهتر است استعفا بدهند و فرصت را به جوانان بدهند و خودشان در بخش خصوصی کار کنند. به هر حال هیچ اشکالی ندارد که تاج استعفا بدهد و به قانون بازنشستگی ارزش قائل شویم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر تاج از فدراسیون فوتبال جدا شد باید یکی از اعضای هیئت رئیسه که بازنشسته نیست را به عنوان سرپرست انتخاب کنند تا مجمع فدراسیون فوتبال تشکیل شود. همچنین در زمان مقرر باید مجمع فدراسیون فوتبال تشکیل شود تا رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه جدید انتخاب شوند.

او درباره کی روش خاطر نشان کرد: مدیران فدراسیون فوتبال به جای اینکه کی روش را مدیریت کنند تحت تاثیر مدیریت او کار می‌کنند. به هر حال کی روش کاری کرده که حتی دوستانش هم از او انتقاد می‌کنند.


بیشتر بخوانید: دامادی: فدراسیون فوتبال از قوانین مجلس شورای اسلامی جدا نیست

سالک‌کاشانی: مصوبات قانونی کشور باید اجرا شود/ نباید آتویی به دست آدم‌های استعماری بدهیم

جبهه گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا در مقابل قانون منع به کار گیری بازنشستگان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.