مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، از آغاز برداشت مرکبات از سطح ۴۶۳ هکتار باغات بارور این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مراد محمودیان مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : متوسط عملکرد محصول مرکبات از باغات قصرشیرین امسال ۱۲ تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود پنج هزار و ۵۸۰ تن مرکبات در این شهرستان برداشت شود.

وی، بیشترین سطح زیرکشت باغ مرکبات بارور در قصرشیرین را مربوط به لیموترش با ۲۴۵ هکتار ذکر کرد و گفت : بقیه باغ‌های مرکبات قصرشیرین شامل محصولات دیگر از جمله نارنگی، پرتقال، لیموشیرین و گریپ فروت است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، با اشاره به کیفیت مطلوب مرکبات این شهرستان اظهار کرد: هم اکنون سطح باغات مرکبات این شهرستان یک هزار و ۶۹ هکتار است که از این میزان ۴۶۳ هکتار بارور بوده و مابقی غیرمثمر است.

محمودیان اضافه کرد: رقم لیموشیرین تولیدی قصرشیرین از نظر اندازه و شکل ظاهری کوچک‌تر از سایر لیموشیرین هاست، ولی طعم و مزه منحصر به فردی دارد و شیرین است و تلخی پس از پایان خوردن را هم به همراه ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون فروش مرکبات درآمدزایی خوبی برای باغ داران دارد و هر کیلو مرکبات با متوسط قیمت پنج هزار تومان به فروش می‌رسد.

محمودیان افزود: امسال کود‌های تقویتی بین باغ داران توزیع شد و در راستای توسعه باغات دولت خدمات خوبی به باغ داران ارائه می‌دهد و حمایت‌های لازم را با توزیع نهال یارانه‌ای به عمل می‌آورد.

وی یادآور شد: در راستای مبارزه با بیماری قارچی گومز از نهال پیوند پایه نارنج استفاده می‌کنیم که این نهال‌ها به تدریج جایگزین درختان اصلی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

متوسط عملکرد محصول مرکبات از باغات قصرشیرین امسال ۱۲ تن است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.