رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا معتقد است میزبانی مسابقات واترپلوی قهرمانی جوانان جهان برای ایران یک دلار هم هزینه نخواهد داشت.

خسرو امینی رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درخواست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران برای کسب میزبانی مسابقات واترپلوی قهرمانی جوانان جهان گفت: با توجه به این که مسابقات بخش زنان ومردان هر کدام جدا از یکدیگر برگزار می‌شود ایران این شانس را پیدا کرد که برای میزبانی مسابقات مردان درخواست دهد. البته کمی دیر شده است، اما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این اتفاق رخ بدهد. اگر با میزبانی ایران موافقت شود اتفاقات بسیارخوبی رخ خواهد داد.

امینی: میزبانی مسابقات جهانی واترپلو یک دلار هم برای ایران هزینه ندارد

او درباره این که آیا ایران زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات جهانی را دارد یا خیر اظهار کرد: بله شرایط برگزاری فراهم است. استادیوم شیرودی ۳ استخر ۵۰ متر دارد. یکی استخر ۹ دی است که استخر شیرجه و تمرینی دارد، دیگری استخر ۵۰ متر روباز است و سومی استخر سرپوشیده است. فکر می‌کنم نه تنها زیر ساخت‌ها کم نیست بلکه زیاد هم هست.

امینی در واکنش به این موضوع که در شرایط اقتصادی فعلی و کمبود بودجه فدراسیون‌های ورزشی، این فدراسیون چگونه می‌خواهد هزینه‌های این رویداد جهانی را تامین کند بیان کرد: صریحا می‌گویم این مسابقات یک دلار هم برای فدراسیون خرج ندارد. تیم‌ها که خود مسئول تامین هزینه‌ها از جمله هتل، ایاب و ذهاب و بلیت هواپیما هستند. هزینه حضور مسئولان، نمایندگان و داوران بین المللی نیز بر عهده فینا (فدراسیون جهانی شنا) است. تنها اداره و سازماندهی مسابقه و تامین نیرو برعهده فدراسیون است که ریالی است و هزینه دلاری ندارد. شاید هزینه تمام مراحل برگزاری مسابقات جهانی ۵۰ میلیون هم نباشد.

امینی: میزبانی مسابقات جهانی واترپلو یک دلار هم برای ایران هزینه ندارد

پیشکسوت واترپلو کشورمان اضافه کرد: در کنار مسابقات بزرگ رویداد‌های فرهنگی نیز رخ می‌دهد. متاسفانه تبلیغات بدی علیه کشورمان در سطح دنیا انجام می‌شود. با توجه به این که ۲۰ کشور از سراسر جهان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، اگر میزبانی را بگیریم می‌توانیم خط بطلانی بر این تبلیغات و سیاه نمایی‌ها بکشیم. به علاوه این که رقابت‌ها در تابستان برگزار می‌شود. با توجه به تعطیلات، این مسابقات می‌تواند سرگرمی خوبی برای مردم باشد. ورزشگاه شیرودی نیز در مرکز شهر قرار دارد و مطمئنا با استقبال گرم مردم مواجه خواهد شد.

رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا در واکنش به تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی واترپلو تصریح کرد: یکی از شانس‌های بزرگ فدراسیون حضور چیریچ است. او درمربیگری استثنا است. مدال برنز بازی‌های آسیایی و برنز تیم ملی جوانان در تاشکند را مدیون چیریچ است. بازیکنان به شدت از او حساب می‌برند و دوستش دارند. جالب است بدانید ملی پوشان او را پروفسور صدا می‌زنند. چیریچ تسلط زیادی بر روی تیم دارد.

امینی درباره حضور یک مربی پایه صربستانی برای واترپلو که چیریچ پیشنهاد داده است اضافه کرد: درباره این موضوع با چیریچ صحبت کردم. او گفت: این مربی در صربستان فقط به کار پایه مشغول است و استعداد‌ها را کشف می‌کند به همین دلیل هم او را به فدراسیون توصیه کرده است.

ملی پوش سابق واترپلوبا اشاره به مدال برنز تیم ملی جوانان در آسیا افزود: این تیم باید تمرینات هدفمند داشته باشد و زیر نظر چیریچ تمرین کند. ضمن این که فدراسیون باید برنامه تمرینی و تدارکاتی خارج از کشور برای آن‌ها تهیه کند که مطمئنا دراین بخش با کمبود بودجه مواجه خواهد شد، اما تیم جوانان به حمایت نیاز دارد.

امینی: میزبانی مسابقات جهانی واترپلو یک دلار هم برای ایران هزینه ندارد

امینی ادامه داد: در حال حاضر سیزده بازیکن در تیم ملی بزرگسال و سیزده بازیکن در تیم جوانان حضور دارند که در سطح یک واترپلو بازی می‌کنند. در واقع ۳۶ بازیکن واترپلو وجود دارند که در بهترین شرایط قرار دارند. با این شرایط اگر این تیم ملی به صورت منسجم اداره شود و در بازی‌های تدارکاتی شرکت کند به شما قول خواهم داد تیم ملی واترپلوی ایران در بازی‌های آسیایی آینده برای طلا و نقره بجنگد. موضوع جالب آن است که ۲ سوم از این بازیکنان زیر ۲۲ سال سن دارند که می‌توانند در چند دوره از بازی‌های آسیایی حضور داشته باشند.

او درباره تعدادی از لژیونرهای ایران که در تیم‌های اروپایی حضور دارند خاطرنشان کرد: بازیکنانی که در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند مطمئنا با سطح متفاوت تری بازی می‌کنند. سه بازیکن ما بعد از بازی‌های آسیایی از صربستان مهد واترپلو دعوت نامه دارند که همه نشات گرفته از حضور چیریچ است.


بیشتر بخوانید:چیریچ با فدراسیون شنا تمدید کرد

تیم ملی جوانان واترپلو ایران به مدال برنز آسیا رسید


انتهای پیام/

اظهارات امینی درباره واترپلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار