نخستین تقابل انتخاباتی تیم های «اشرف غنی» و «حنیف اتمر»

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، رقابت‌های لفظی میان طرف‌های مطرح در انتخابات آغاز شده است.

نخستین تقابل انتخاباتی تیم های «اشرف غنی» و «حنیف اتمر»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، رقابت‌های لفظی میان طرف‌های مطرح در انتخابات آغاز شده است.

در حالی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ماه اپریل سال آیندهٔ میلادی برگزار شود، بازار استعفا از نهادهای حکومتی برای آمادگی‌های انتخاباتی گرم است و دو تیم انتخاباتی از همین حالا در صف رقابت مطرح شده اند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کنونی و محمد حنیف اتمر مشاور مستعفی شورای امنیت ملی دو چهرهٔ آماده برای نبردهای انتخاباتی هستند که از همین حالا در پی جذب همپیمانان مطرح سیاسی برآمده اند.

اما با نزدیک تر شدن زمان رقابت، تنش‌های لفظی میان دو طرف سیاسی در شبکه‌های اجتماعی اوج گرفته است.

آخرین موج اختلافاتی که میتواند سرآغاز یک نبرد داغ انتخاباتی بین دو طرف باشد، پس از تظاهرات مردمی علیه سیاست‌های حکومت در دفاع از ولسوالی‌های جاغوری و مالستان رخ داد. آقای اتمر در این جریان اعلامیه ای را نشر کرد که در آن از تظاهرات مردم در اطراف ارگ حمایت کرده بود: «این‌جانب ضمن همدردی با قربانیان حملات ددمنشانه طالبان در جاغوری و مالستان، حمایت خود را از این گردهمایی مدنی و نیز مطالبات برحق شان اعلام می‌کنم و از تمام مردم افغانستان به‌خصوص مردمان با احساس کابل، به‌خاطر حمایت‌های همه جانبه شان در طول سال‌های گذشته از این نظام، اخلاص مندانه تقدیر می‌نمایم».

این نوشته‌ها واکنش سخنگویان ارگ ریاست جمهوری را به همراه داشت و هارون چخانسوری سخنگوی ارگ در صفحه فیسبوکش نوشت: «زمستان می رود و روی سیاهی به ذغال می ماند! بازار فرصت طلب ها و تاجران سیاسی که در زمان مسولیت شان هرگز به فکر مردم نبوده اند و همیشه کوشش کرده اند که با موج سواری و استفاده از احساسات پاک مردم سو استفاده کنند این روزها گرم است».

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان نیز در همین رابطه نوشته است: «جناب اتمر، نبيل، صالح و زاخيلوال! در زمان ماموريت‌تان چند هزاره را اجازه كار و فعاليت داده‌اید؟ چند بار به دايكندی و جاغوری رفتيد؟ آيا سياست‌مدارافغان چيزی بنام شرم را هم می‌شناسند؟؟»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار