با پلاسمای ایرانی کاهش انتقال عفونت خونی و افزایش تولید دارومدیرعامل سازمان انتقال خون ایران درباره اهدای پلاسمای خون به عنوان سنتی حسنه، گفت: پلاسمای اهدایی مردم به خارج از کشور صادر نمی‌شود و لذا مردم شایعات این حوزه را باور نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسدالله پور فتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در سمنان گفت: برای به صفر رساندن خطر انتقال خون باید جمعیت اهدا کننده سالم باشد به همین دلیل برای کاهش انتقال عفونت ها از طریق خون باید واکسن هپاتیت B به اهدا کنندگان تزریق   شود.

وی افزود: غربالگری هم طرح دیگری است که در قالب آن اهداکنندگان از نظر ابتلا به بیماری های هپاتیت B و C و HIV پایش می شوند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون، بابیان اینکه پلاسمای اهدایی کشور به‌هیچ‌عنوان صادر نمی‌شود، گفت: مردم شایعات در حوزه صادرات و یا اهدای پلاسما به کشورهای همسایه و غیره را باور نکنند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر 60 درصد داروهای مشتق از پلاسمای کشور با پلاسمای ایرانی تأمین می‌شود ابراز امیدواری کرد تا در آینده  میزان داروی تولیدی مشتق از پلاسمای ایرانی به 100 درصد برسد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه پلاسمای اهدای کشور به هیچ عنوان صادر نمی‌شود تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت پالایشگرهای اروپایی پلاسمای ایرانی به خارج ارسال و به دارو‌های مشتق از پلاسما تبدیل شده و مجدداً به داخل کشور بازگردانده می‌شود.

انتهای پیام / گ

حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.