دبیرکل مجمع بین‌المللی انرژی اعلام کرد سیاست‌های اوپک در جهت تثبت قیمت نفت و اقدام واشنگتن درخصوص تحریم نفتی ایران منجر به نوسان قیمت نفت خواهد شد.

سیاست‌های اوپک و آمریکا منجر به نوسان قیمت نفت می‌شودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سان جیان‌شنگ، دبیرکل مجمع بین‌المللی انرژی اعلام کرد تلاش‌های کشورهای عضو اوپک ( سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و صادرکنند‌گان غیراوپک برای تثبیت قیمت نفت و نیز سیاست آمریکا برای از سرگیری تحریم‌ها علیه صادرات نفتی ایران ممکن است منجر به نوسان قیمت نفت در کوتاه مدت شود.

سان در حاشیه نشست کشورهای تولیدکننده نفت عضو سازمان اوپک و کشورهای غیر عضو اوپک در ابوظبی اعلام کرد: کشورهای تولیدکننده نفت در حال حاضر به دنبال ایجاد تعادل در بازار نفت هستند. در کوتاه مدت انتظار نوسان حدود 60 تا 80 دلار به ازای هر بشکه را داریم. باید منتظر بمانیم تا ببینم نشست اوپک چگونه پیش می‌رود.

این مقام مجمع بین‌المللی انرژی گفت تحریم‌های آمریکا اثرات منفی عظیمی را بر کشورهای خریدار نفت ایران خواهد داشت و همچنین برای اقتصاد بین‌المللی خوب نخواهد بود. معافیت کشورها از تحریم نفتی ایران روش درستی است.

 واشنگتن پس از بازگرداندن تحریم های ایران، برای 8 خریدار نفی ایران –چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، تایوان و ترکیه– معافیت تحریمی صادر کرد. سه چهارم صادرات نفتی ایران به این کشورها صورت می گیرد. این در حالی است که دولت ترامپ پیش تر مدعی شده بود سطح صادرات نفت خام ایران را به صفر خواهد رساند. با این حال واشنگتن از بیم افزایش ناگهانی بهای نفت خام و بی ثباتی بازارهای جهانی برای مشتریان اصلی نفت خام ایران معافیت تحریمی صادر کرد.

انتای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار