استاندار گلستان از اجرایی شدن پروژه برقی سازی راه آهن اینچه برون به گرمسار در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛سید مناف هاشمی استاندار گلستان گفت:برقی ‌سازی راه ‌آهن گرمسار ــ اینچه ‌برون یکی از پروژه‌های مهم و زیربنایی است که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی افزود:در اجرای این پروژه استفاده از پیمانکاران و نیروهای بومی در اولویت قرار دارد.

سید مناف هاشمی ظهر امروز در دیدار با پیمانکار روسی پروژه برقی‌ سازی راه‌آهن گرمسار ــ اینچه‌ برون گفت: در این پروژه برقی ‌سازی از ایستگاه راه ‌آهن اینچه ‌برون تا گرگان و از گرگان تا ایستگاه راه‌ آهن گلوگاه ، که از نظر خط ریلی زیر نظر گلستان است، انجام می‌شود.

وی ادامه داد:15  درصد از بودجه این پروژه در هیئت دولت به‌ تصویب رسیده است، و وزارت راه و شهرسازی متعهد شده است تا به مسائل و مشکلات این پروژه رسیدگی کرده و بودجه ابلاغی آن به طور کامل اختصاص یابد.

هاشمی گفت:قرار است برای افزایش ایمنی بیشتر، سیستم سیگنال ‌دهی و علائمی کردن مسیر در همین پروژه اجرایی شود.

استاندار گلستان گفت:گلستان نزدیک ‌ترین استان به ترکمنستان و کشورهای حوزه cis است، به همین منظور پیمانکاران روسی جهت تسهیل و نزدیکی به پروژه، می‌توانند بخش عمده‌ای از امکانات و تجهیزات زیرساختی خود را در این استان مستقر کنند.

در این دیدار نماینده شرکت RZDI روسیه نیز افزود: این پروژه در سال 10میلیون تن ظرفیت باری ایجاد کرده و سرعت قطارهای باری نیز افزایش پیدا می‌کند.

شرکت راه‌آهن بین‌المللی روسیه RZDI از سوی دولت روسیه به‌عنوان پیمانکار اصلی قرارداد به راه‌آهن ایران معرفی شده و این طرح شامل بسته‌ های کاری برقی‌ سازی مسیر تأمین لکوموتیوهای برقی، ساخت و تجهیز دپوهای تعمیراتی لکوموتیو است .

همچنین اصلاح مسیر سازه‌های فنی و توسعه خطوط ایستگاه‌ها، ارتقای سیستم علائم و ارتباطات و تأمین ماشین‌آلات نگهداری شبکه برق است.

انتهای پیام/ح

 

پروژه راه آهن گرمسار  به اینچه برون به زودی در مرحله اجرا

 

برچسب ها: راه آهن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.