طرح سه شنبه‌های بدون خودرو به میزبانی اداره محیط زیست شهرستان نور اجرا شد. ‏

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس بابایی رئیس محیط زیست شهرستان نور گفت: طرح سه شنبه‌های بدون خودرو در راستای حفظ سلامت جامعه، ‏کاهش مشکلات زیست محیطی و آلاینده‌های خودرو ها، رفع معضل ترافیک و در قالب بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی ‏ابلاغ شده است و کارمندان ملزم به رعایت این طرح هستند‎.

وی افزود: اگرچه در گام نخست این طرح از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شروع شده ‏اما در حقیقت تلاش در راستای فرهنگ سازی و نهادینه شدن این فرهنگ در سطح جامعه می‌شود‎.

وی با بیان اینکه آلایندگی خودرو‌ها شهر‌ها را از دلپذیری لازم دور نگه می‌دارد و مشکلات آلایندگی را افزایش می ‏دهد، گفت: امروزه شهر‌های خوب نباید ساختار آهنی و ساختمان‌های بلند و ترافیک سنگین داشته باشند و به جای ‏خودرو محور باید انسان محور باشند‎.

بابایی افزود: حق عمومی همه شهروندان استفاده از طبیعت پاک و آرامش روان است که در ساعات پرترافیک باعث ‏هجمه عصبی و سفر‌های کاری با استرس می‌شود‎. ‎‏

رئیس محیط زیست شهرستان نور گفت: فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری ‏نقش قابل توجهی در استقبال از این طرح خواهد داشت‎.

انتهای پیام/ م

اجرای سه شنبه‌های بدون خودرو به میزبانی اداره محیط زیست شهرستان نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.