مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مروج نشاط مومنانه در ماه ربیع باشیم.

مروج نشاط مومنانه در ماه ربیع باشیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حجت الاسلام مسعود صفی یاری صبح امروز در نودمین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی استان زنجان گفت: ماه ربیع ماه نشاط شادی و سرور است نباید این ماه فرخنده و مبارک را از دست دهیم.

وی ادامه داد: همه خصوصا هیئت‌های مذهبی همان گونه که بیرق‌های عزای سید و سالار شهیدان را دو ماه بالا نگه داشتند، در ماه ربیع نیز بیرق‌های شادی و جشن را بالا نگه دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به لزوم توازن جشن و عزا در مناسبت‌های دینی و مذهبی گفت: یکی از وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی استان ایجاد توازن میان جشن و عزا است. در این میان انتظار می رود هیئت‌های مذهبی به عنوان متولیان حضور پررنگی داشته باشند.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه مقابل خرافات و بدعت‌ها ایستادگی می کنیم و اجازه ترویج در جامعه را نمیدهیم عنوان کرد: دق الباب در صبح اول اربیع هیچ سندیت فقهی، شرعی، علمایی و روایی ندارد و بدعتی آشکار در امور دینی است. همچنین برگزاری ایام محسنیه با عنوان ایام شهادت حضرت محسن نیز مورد تایید سازمان تبلیغات اسلامی نبوده و برگزار کنندگان آن برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: انتظار می رود شهرداری بدون ارائه معرف از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اقدام به ارائه مجوز نصب بنر در سطح شهر کند.

انتهای پیام/ن
 
 

 نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.