به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مطاعی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور در دهمین همایش قیر، آسفالت و ماشینآلات با بیان اینکه باید اقدامات جدیدی در جهت کاهش هزینههای نگهداری و یا توسعه راهها انجام گیرد، گفت: افزایش بهرهوری قیر و آسفالت در پروژههای روسازی از مهمترین فعالیتهایی است که باید سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای آن را در پیش گیرد.
وی افزود: کل راههای موجود در کشور 51 هزار کیلومتر است که 36 هزار کیلومتر آن نیاز به بازسازی و نگهداری دارد.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه میتوانیم 5 تا 6 سال به عمر آسفالتهای صورت گرفته در راههای کشور اضافه کنیم.
مطاعی گفت: هماکنون عمر آسفالتهای راههای کشور بسیار پایین است، این در حالی است که در کشورهای خارجی عمر آسفالتها به بیش از 10 سال میرسد.
وی با بیان اینکه استحکام در برخی از آسفالتهای موجود در راههای کشور از بین رفته است، تصریح کرد: هزینههای صورت گرفته برای تهیه آسفالت از سقف تعیین شده بسیار بیشتر است و ما باید اقدامات پیشگیرانه را در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای انجام دهیم.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: با بکارگیری متخصصان و مشاوران بهروز در حوزه راهداری و همچنین استفاده از شیوههای نوین آسفالت (رویههای بتنی) باید عمر آسفالت، کیفیت آنها افزایش و همچنین هزینههای تمام شده در این بخش را کاهش دهیم.
انتهای پیام/