سمینار تخصصی آموزش پیشگیری از مرگ خاموش در شیراز برگزار شد.

سمینار تخصصی آموزش پیشگیری از مرگ خاموشبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در این سمینار در خصوص کاهش حوادث گاز گرفتگی در فصل سرما، گفت: مرگ خاموش یک بحران است و چشم انداز ما رساندن این آمار از طریق آموزش و اطلاع رسانی به صفر است.

وی افزود: با شروع فصل سرما، تعداد حوادثی که مرتبط با استفاده از وسایل گرمایشی در اماکن مختلف است، افزایش می‌یابد، به طوری که حوادث همه ساله به خصوص در فصل سرما جان تعدادی از شهروندان را می‌گیرد و خسارت‌هایی به اموال آنان وارد می‌کند.

قانع ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اطلاع رسانی و ارائه توصیه‌های ایمنی به شهروندان تلاش دارد تا اینگونه حوادث کاهش یابد، اما در این خصوص برخی نکات قابل تامل و نگرانی است.

وی افزود: شاید بتوان با اطلاع رسانی صحیح و به موقع و رشد آگاهی شهروندان از بروز بخشی از حوادثی که در این خصوص روی می‌دهد، جلوگیری کرد، اما همه اینگونه حوادث ناشی از ناآگاهی مردم نیست و عوامل دیگری نیز دخالت دارند.

رئیس سازمان آتش نشانی، غیر استاندارد بودن برخی وسایل گرمایشی و تجهیزات مرتبط، رعایت نکردن مسایل ایمنی در ساختمان‌ها، نقص در دود کش‌ها را از جمله موارد بروز اینگونه حوادث اعلام کرد.

قانع بیان کرد: کارشناسان ایمنی و پیشگیری آتش نشانی در طرحی رایگان از دودکش‌های منازل در شیراز بازدید می‌کنند.

وی به بیشترین علل بروز حوادث گازگرفتگی اشاره کرد و افزود: بررسی آمار‌های چند سال اخیر سازمان آتش نشانی شیراز نشان می‌دهد بیشترین علت بروز گاز گرفتگی که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن را شامل می‌شود نقص در سیستم دودکش است.

قانع عنوان کرد: تنها در سال ۹۶ بر اثر ناایمنی‌ها و بی توجهی به سیستم دود کش‌ها و وسایل گرمازا ۱۶ مورد عملیات گاز گرفتگی به وقوع پیوست که خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته تا کنون در سال جاری هیچ گونه حوادث ناشی از گاز گرفتگی به این سازمان گزارش نشده است.

وی به دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی در جهت فرهنگ سازی و آشنائی شهروندان با خطرات حوادث گاز گرفتگی اشاره کرد و افزود: اساسی‌ترین اقدام این سازمان، اطلاع رسانی است.

سمینار تخصصی " آموزش پیشگیری از مرگ خاموش " با حضور مدیران آموزش و پرورش، مسئولان نیروی انتظامی و بسیج، اتحادیه تعمیرات و فروش لوازم خانگی، شرکت گاز استان فارس، آتش نشانان داوطلب، پرسنل شهرداری شیراز و عموم شهروندان در محل تالار آزادی شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/ر

گازگرفتگی تلخ‌ترین حادثه فصل سرما

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.