دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: مشکلی برای اعلام مبلغ نداریم، اما باید دید خود چیریچ راضی به اعلام آن هست یا نه.

فرید فتاحیان دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درگفت و گو با خبرنگار پایه وآبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره قرعه کشی لیگ برتر واترپلو درسال 97 گفت: این دوره از لیگ با حضور 8 تیم برگزار می شود. روز گذشته قرعه کشی لیگ انجام شد و تیم های نفت امیدیه، سایپا، نفت و گاز گچساران ، استخر نوفلاح در گروه A و تیم های دانشگاه آزاد اسلامی، رعد پدافند هوایی ارتش، نماینده اصفهان و دیهیم درگروه B قرار گرفتند. این گروه بندی بر اساس رتبه سال گذشته انجام شد. تاریخ برگزاری لیگ به زودی اعلام  می شود و تیم ها تا 10 آذر مهلت دارند تا لیست تیم های خود را به فدراسیون ارائه دهند.

او درباره این که لیگ واترپلو امسال از رسانه ملی پخش زنده خواهد داشت یا خیر اظهار کرد: رایزنی هایی در این خصوص انجام شده است که امیدوارم نتیجه دهد.

فتاحیان درباره تمدید قرارداد چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو و مبلغ قرارداد او تصریح کرد: چیریچ به طور رسمی قراردادش را 4 سال دیگر با فدراسیون امضا کرد. درباره مبلغ قرارداد نیز باید بگویم ما مشکلی برای اعلام مبلغ نداریم اما باید دید خود چیریچ راضی به اعلام آن هست یا نه.

او درباره دستیار جدید سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: در تلاش هستیم 2 الی 3 دستیار در کنار چیریچ داشته باشیم تا همه مربیان بتوانند در کنار او قرار بگیرند و از حضورش استفاده کنند. هنوز کمیته فنی به نظر نهایی نرسیده است به همین دلیل به طور قطع نامی را اعلام نمی کنم.

مشکلی برای اعلام مبلغ چیریچ نداریم/ واترپلو در یکی از کشورهای آسیایی اردو میزند

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره مربی پایه واترپلو که قراربود از کشور صربستان به ایران بیاید و کار خود را آغاز کند بیان کرد: چیریچ یک مربی پیشنهاد داده است اما با توجه به شرایط اقتصادی باید مدیران بالا دستی خود را برای حضور این مربی قانع کنیم.

او درباره این که برنامه های پیش روی فدراسیون برای تیم ملی واترپلو چیست تاکید کرد: در تلاش هستیم یک اردوی تدارکاتی برای تیم ملی واترپلو دریکی از کشورهای شرق آسیا داشته باشیم. به محض فراهم شدن شرایط اقدامات لازم انجام می شود.

فتاحیان درباره صدور حکم معافیت سربازی مدال آوران بازی های آسیایی و رفع مشکل واترپلوئیست ها برای حضور در تیم های خارجی بیان کرد: اکنون همه چیز در حد دستور است و باید فرآیند اداری خود را طی کند. این اتفاقات  باید هر چه سریع تر رخ دهد درغیر اینصورت ملی پوشان فرصت حضور در تیم های خارجی را از دست خواهند داد.

فتاحیان درباره حضور یک مربی خارجی در رشته شنا گفت: با یک مربی برای حضور در تیم ملی شنا صحبت هایی انجام شده است. اما مبالغ قرارداد مربیان شنا در دنیا بسیار بالاست. به دنبال آن  هستیم که یک مربی با استانداردهای جهانی و البته با دستمزد کمتر پیدا کنیم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در توضیحی درباره سیستم جدیدی که قرار است در شنا راه اندازی شود خاطر نشان کرد: قرار است سیستمی در کل کشور پیاده شود که شناگران رکورددار تحت آموزش یکسان قرار بگیرند و با هدف و برنامه مشخصی که به مربیان آن ها داده می شود، تمرین کنند.


بیشتر بخوانید: 

چیریچ با فدراسیون شنا تمدید کرد

لیگ برتر واترپلو ۲۱ آبان قرعه‌کشی می‌شود

تیم ملی جوانان واترپلو ایران به مدال برنز آسیا رسید


انتهای پیام/

اظهارات فتاحیان درباره وضعیت شنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار