وزیر انرژی روسیه اعلام کرد در نشست نمایندگان کشور‌های تولیدکننده نفت در ابوظلبی هیچ تصمیمی درباره تولید جهانی نفت اتخاذ نشد.

هیچ تصمیمی درباره تولید نفت جهانی در ابوظبی گرفته نشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایکانمیک‌تایمز، وزیر انرژی روسیه می‌گوید در نشست اخیر تولیدکنندگان نفت هیچ تصمیمی درباره آینده بازار نفت اتخاذ نشد.

«الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه در گفتگو با شبکه خبری «روسیه 24» اعلام کرد در نشست روز دوشنبه کشورهای تولیدکننده نفت عضو سازمان اوپک و کشورهای غیرعضو هیچ تصمیمی در خصوص تولید نفت جهانی گرفته نشد.

وی همچنین افزود:«گرچه اعطای معافیت‌های نفتی آمریکا به ایران بر بازار جهانی نفت تأثیراتی داشته است، در شرایط کنونی بازار نفت از ثبات نسبی برخوردار است».

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان، پیش از نشست ابوظبی مدعی شده بود: «کسی انتظار معافیت های تحریمی آمریکا را نداشت. این اقدام واشنگتن باعث کاهش قیمت‌ها در بازار جهانی نفت شد و ریاض برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت، تولید نفت روزانه خود را تا 500 هزار بشکه کاهش می‌‎دهد».

واشنگتن پس از بازگرداندن تحریم های ایران، برای 8 خریدار نفتی ایران –چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، تایوان و ترکیه– معافیت تحریمی صادر کرد. سه چهارم صادرات نفتی ایران به این کشورها صورت می گیرد. این در حالی است که دولت ترامپ پیش تر مدعی شده بود سطح صادرات نفت خام ایران را به صفر خواهد رساند، اما از بیم افزایش ناگهانی بهای نفت خام و بی ثباتی بازارهای جهانی، پس از بازگرداندن بخش دیگری از تحریم های ایران در آبان ماه، برای مشتریان اصلی نفت خام ایران معافیت تحریمی صادر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، صادرات ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار