مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:در سفر وزیر جهاد کشاورزی به این استان مقرر شد کمک‌های فنی و اعتباری سامانه‌های نوین آبیاری به میزان ۳۰ درصد افزایش یابد که آیین نامه آن به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛غلامی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و آبیاری کم فشار 4.5 میلیون تومان تسهیلات به متقاضی پرداخت می شود که پیرو سفر وزیر به استان این رقم 30 درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: به دلیل نوسانات قیمت و گران شدن مواد اولیه در لوله های پلی اتیلن در مقطعی با رکود مواجه شده بودیم که این مشکل اکنون به روال عادی برگشته است.

غلامی گفت: امسال 35 میلیارد و 970 میلیون تومان اعتبار مصوب داریم که تاکنون 27 میلیارد تومان ( 75 درصد) تخصیص یافته است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه سه هزار و 742 هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری شدند.

وی با بیان اینکه تجهیز 12 هزار و 400 هکتار اراضی استان به این سیستم در دست اجرا است، گفت: از آغاز اجرای طرح سیستم های نوین آبیاری (سال 73 ) تا پایان سال 92 ، سه هزار و 69 هکتار آبیاری نوین در استان انجام شده است.

غلامی مجموع سطح سامانه های نوین آبیاری اجرا شده در استان را 17 هزار و 600 هکتار عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، 30 هزار هکتار نیز مطالعه شده و 45 هزار هکتار تشکیل پرونده در این حوزه داریم.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مجموع اراضی آبی استان را 134 هزار هکتار پیش بینی کرد و اظهار کرد: 80 درصد اراضی استان قابلیت اجرای سامانه های نوین آبیاری را دارند در حالی که تنها 15 درصد اراضی مجهز شده اند.

وی با بیان اینکه در بحث های آموزشی به کشاورزان باید بیشتر تلاش شود ،یادآور شد: آموزش و ترویج در این زمینه بسیار مؤثر است در این صورت شاهد ارتقای بهره وری و اثرگذاری آن خواهیم بود.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

کمک های فنی و اعتباری آبیاری نوین 30 درصد افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.