اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: طالبان نمی توانند از راه جنگ چیزی به دست بیاورند و باید به راه حل های مسالمت آمیز روی آورند.

 

طالبان از راه جنگ چیزی به دست نمی آورند/ بیش از ۲۸ هزار سرباز افغان در چهار سال گذشته کشته شده اندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور افغانستان که از طریق ویدئو کنفرانس برای یک گردهمایی در دانشگاه جانز هاپکینز واشنگتن سخنرانی می کرد بیان داشت: طالبان در موقعیتی نیستند که جنگ را برنده شوند و دولت افغانستان سعی می کند به یک راه حل مسالمت آمیز دست یابد.

اشرف غنی افزود: بیش از ۲۸ هزار سرباز و پلیس افغان در چهار سال گذشته کشته شده‌اند ولی ارتش افغانستان مناطق از دست رفته را با حمایت هوایی و نیروهای کماندو دوباره تصرف خواهند کرد.

وی اظهار داشت: اکثر تلفات نیروهای امنیتی هنگام دفاع از مواضع ثابت و غیر متحرک وارد شده و دولت درباره چگونگی جابجا سازی نیروهای خود دوباره بررسی می کند.

رئیس جمهور افغانستان اشافه کرد: پس از اینکه نیروهای افغانستان مسئولیت امنیت کشور را به دوش گرفتند تلفات آنها به گونه حاد افزایش و تلفات نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا کاهش یافته است.

وی تاکید کرد که از سال ۲۰۱۵ به اینسو، ۵۸ سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شده‌اند.

انتها پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.