دوازدهمین نشست سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با حضور وزیر و رئیس ستاد حوزه علمیه کشور در مشهد آغاز شد.

برگزاری نشست سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، نشست  اعضای کمیته های استانی و ستادی همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با موضوع «سند تحول از تفاهم در نظر تا تعامل در عمل» با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در حال برگزاری است.
 
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین ملکی مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با اشاره به ۳۳۲ برنامه تصویب شده گفت: از این برنامه‌ها ۵۵ برنامه همکاری با حوزه‌های علمیه است که شامل راهبری و مدیریت، تخصیص و تامین منابع مالی، تربیت معلم است.

وی با اشاره به دستاورد‌ها در سال ۹۷-۹۸ ادامه داد: این دستاورد‌ها در ۵ کار گروه مدیران حوزه‌های علمیه برادران، مدیران حوزه‌های علمیه خواهران، دفاتر شورای سیاست گذاری، معاونین پرورشی، کارگروه جامعه المصطفی العالمیه است.


حجت الاسلام و المسلمین ملکی ادامه داد: جمعا ۳۵ مصوبه سال گذشته برنامه ریزی کرده بودیم که در امسال ۱۷ مصوبه آن اجرایی، ۱۴ مصوبه در حال پیگیری و اجرا و ۴ مصوبه بلاتکلیف مانده است.

دبیر ستاد همکاری میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه افزود: در امسال و سال گذشته ۶۳ میلیارد ریال تامین و به استان‌ها ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: در سومین سال متوالی در دبیرخانه ستاد همکاری میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه توافقنامه‌ای با استان‌ها امضا کردیم که شاهد اجرایی و عملیاتی شدن آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به اعزام مبلغین مناسبتی، گفت:در سال ۹۷-۹۸، ۲۶ هزار و ۴۵۱ روحانی مستقر به مدارس ارسال کردیم که ۳ هزار و ۵۵۲ مدرسه از ان بهره‌مند هستند.

دبیر ستاد همکاری میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با تأکید بر دیدار دانش آموزان با علما بعنوان اسوه‌ها تعلیم وتربیتی، افزود: در سال ۹۷-۹۸، ۲۹۷ هزار دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه رقابت استان‌ها در طرح نظام وظیفه طلاب موجب افزایش این سهمیه شد، ادامه داد: ۳۲۰۰ نفر اسم طلاب شاغل در آموزش و پرورش داریم.
 
انتهای پیام// ف.ش
 

ضرورت دیدار دانش آموزان با علما بعنوان اسوه‌های تعلیم وتربیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.