اودری اَزوله، مدیرکل یونسکو با اشاره به تفاوت چالش‌های دنیای امروز و چالش‌های دوران پس از جنگ دوم جهانی و تاسیس یونسکو، اصلاحات در این سازمان را ضروری دانست.

مدیرکل یونسکو اصلاحات در این سازمان را ضروری دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، اودری اَزوله Audrey Azoulay، مدیرکل یونسکو در مصاحبه‌ای با این شبکه با اشاره به تفاوت چالش‌های دنیای امروز و چالش‌های دوران پس از جنگ دوم جهانی و تاسیس یونسکو، اصلاحات در این سازمان را ضروری دانست.

مجری از ازوله پرسید: «از چند قطبی گرایی و تجدید نظر در عملکرد یونسکو سخن به میان آمده است. شما با مسایلی همچون خروج آمریکا از یونسکو مواجه بودید. تصمیم آمریکایی‌ها از پایان سال جاری اجرایی می‌شود. یونسکو در این دنیای جدید چه نقشی ایفا خواهد کرد؟»

ازوله پاسخ داد: «من فکر می‌کنم یونسکو می‌تواند نقشی اساسی ایفا کند، چرا که ماموریت یونسکو متحد کردن انسان‌ها و دفاع از ارزش‌های انسانی از طریق فرهنگ، علم و آموزش است. یونسکو با این ویژگی‌ها شهرت دارد. وقتی که به چالش‌های دنیای امروز نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این چالش‌ها با چالش‌هایی که در زمان تاسیس یونسکو پس از جنگ دوم جهانی وجود داشت، یکی نیستند. هیچ یک از این مشکلات بدون آموزش، بدون گفتگو‌های علمی و بدون کار روی میراث فرهنگی و شناخت میراث خود و دیگران حل نخواهند شد.»

مجری پرسید: «اغلب بحث‌های سیاسی در خصوص مسایلی مثل فلسطین، نقش یونسکو در حفظ میراث فرهنگی و آموزش کودکان را با مشکل مواجه می‌کند. شما از یک سال پیش در راس یونسکو قرار دارید، آیا از این که بازی‌های سیاسی تا این اندازه تاثیر گذار هستند، تعجب نمی‌کنید؟»

ازوله پاسخ داد: «سیاسی شدن شدید مسایل از سال‌ها پیش در یونسکو وجود داشته است.»

مدیر کل یونسکو در پاسخ به سوال مجری در خصوص بازسازی موصل که در جریان نبرد با داعش نابود شده، خواستار حمایت جامعه بین الملل شد و تاکید کرد که برای کمک به عراقی‌ها در بازسازی میراث فرهنگی شان، آموزش تحصیلی و حرفه‌ای و ... تاکنون یک صد میلیون دلار پول جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

مصاحبه مدیرکل یونسکو  با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار