هواشناسی فارس با توجه به بارش های پراکنده و وزش باد به باغداران و دامداران استان هشدار داد.

هشدار هواشناسی فارس به کشاورزان، باغداران و دامدارانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ضیغمی رییس کمیته اصلاح و توسعه باغات جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به پیش بینی بارش باران و وزش باد در آخر هفته به باغداران استان توصیه می‌شود از انجام عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی خودداری کرده و مصرف کود‌های ازته را با توجه به روند کاهش دما و احتمال بروز سرما زدگی به روز‌های بعد موکول کنند.

وی با بیان اینکه در این روز‌ها باغداران با توجه به روند کلی کاهش دما باید به تامین سوخت و تنظیم دما و تهویه گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ توجه داشته باشند، افزود: مصرف کود‌های پتاسه به روش کود آبیاری در باغ‌های میوه برای افزایش مقاومت بافت و جلوگیری از ترکیدگی میوه به دلیل تغییرات دمای شب و روز و تغییر فصل موثر است.

ضیغمی، از باغداران و کشاورزان خواست نسبت به برداشت سریع‌تر مزارع گوجه فرنگی و باغ‌های انار اقدام کنند .

وی افزود: با توجه به کاهش دمای هوا، باغداران و کشاورزان برای کاهش سرمازدگی و ترکیدگی محصولات، باغ‌ها را به صورت سبک و با دور منظم آبیاری کنند.

دبیری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس هم از باغداران خواست نسبت به برداشت مرکبات اقدام و محصولاتشان را به انبار‌ها و سردخانه‌ها منتقل کنند.

سید حبیب الله ساجدی مدیر امور دام جهاد کشاورزی فارس از دامداران خواست از روز چهارشنبه تا جمعه از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به علت رگبار و رعد و برق خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به پیش بینی شدت بارندگی در این چند روز، دامداران نهاده‌های مورد نیاز دام هایشان را تا قبل از بارندگی تامین کنند.
انتهای پیام/ر

توصیه‌ هواشناسی به کشاورزان، باغداران و دامداران فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار