گلمکانی گفت: امروزه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز تحت عنوان سفیر سلامت در راستای اجتماعی شدن سلامت فعالیت می‌کنند.

بیش از یک میلیون دانش آموز سفیر سلامت هستند/ لزوم توجه به خودمراقبتی افرادمحمدمهدی گلمکانی‌ سرپرست دفتر آموزش و ارتقای‌ سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خودمراقبتی‌ و افزایش توانمندسازی‌ افراد در راستای کنترل و حفظ سلامت آنها انجام می‌شود تا افراد بتوانند عوامل تهدید‌کننده سلامت خود را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: خودمراقبتی امروزه یکی از موضوعات مهم در حوزه سلامت محسوب می‌شود و این کار باعث شده تا برنامه‌ریزی‌های خوب و مدون‌، تهدیدهای‌ سلامت به فرصتی‌ مناسب تبدیل شوند.

وی افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از دانش آموزان سفیران‌ سلامت در مدارس هستند و برنامه‌های آموزشی خوبی برای اینگونه‌ افراد تا به امروز انجام شده است.

خود مراقبتی، موضوعی با اهمیت در بین دانش آموزان

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای‌ سلامت وزارت بهداشت تأکید کرد:  رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اختلالات مختلف‌ خودمراقبتی‌ یکی از موضوعات مهم محسوب می‌شود تا همه ابعاد سلامت‌ مانند ابعاد اجتماعی و اقتصادی و حتی معنوی از هر گونه تهدید و خطری به دور باشند.

وی با اشاره به اینکه موضوع خودمراقبتی‌ فردی و اجتماعی است و افراد باید توانایی حفظ سلامت خود را داشته باشند، افزود: ارتقای توانایی افراد برای حفظ سلامتی، هدف اصلی اجرای برنامه خودمراقبتی‌ در نهادینه کردن آن است.

گلمکانی‌ گفت: ایجاد کانون‌های سلامت در محلات‌ در راستای آموزش و ارتقای توانایی افراد در زمینه خودمراقبتی‌ است و این کانون‌ها افراد تجربیات خود را به دیگران به اشتراک می‌گذارند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای‌ سلامت وزارت بهداشت یادآوری کرد: در زمینه خودمراقبتی و اجتماعی شدن سلامت برنامه‌های خوبی برای دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور و طلاب حوزه علمیه در نظر گرفته‌ایم زیرا معتقدیم که این مقوله مقدمه بیماری و حتی پیشگیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار