کارشناس فوتبال گفت: تنها نکته منفی در لیست تیم ملی این است که بازیکنی از پدیده صدرنشین لیگ برتر به تیم ملی دعوت نشد.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارزیابی اش از لیست تیم ملی فوتبال اظهار کرد: ما باید به نظر سرمربی تیم در انتخاب ملی پوشان احترام بگذاریم اما تنها نکته منفی در لیست تیم ملی این است که بازیکنی از صدرنشین لیگ برتر به تیم ملی دعوت نشده است. کی روش باید ظاهر را حفظ می کرد و با دعوت از بازیکنان پدیده انگیزه شان را افزایش می داد.

او ادامه داد: اکثر بازیکنان تیم ملی را لژیونرها تشکیل می دهند ودر چند سال اخیر تغییری در لیست تیم ملی شاهد نبودیم و فقط کنعانی زاده به اردوی جدید تیم ملی دعوت شده است.

کی روش در انتخاب بازیکنان تیم ملی ریسک نمی کند 

اقبالی درباره اینکه چرا بازیکنان پدیده و سپاهان به تیم ملی دعوت نشدند، گفت: به هر حال نتایج تیم ها در انتخاب بازیکنان تیم ملی موثر نیست و سرمربی تیم ملی معیارهای خاص خود را دارد. به هر حال کی روش بازیکنانی که در این 6، 7 سال جمع و جور کرده است به تیم ملی دعوت می کند. همچنین بازیکنانی که در تیم ملی هستند 4، 5 سال در کنار یکدیگر بودند و شناخت کافی از یکدیگر دارند و می توانند به خوبی برنامه های کی روش را اجرا کنند. کی روش ریسک نمی کند و فقط یکی، 2 بازیکن جدید به تیم ملی دعوت می کند و آنها هم معلوم نیست در تیم ملی بمانند یا خیلی زود کنار بروند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد:  بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می کنند برای کی روش مهم هستند چرا که مسابقات فوتبال در اروپا منظم و حرفه ای برگزار می شود و نظم و انضباط تیمی برای سرمربی تیم ملی اهمیت دارد. اشکان دژاگه مصدوم است اما کی روش او را به تیم ملی دعوت کرد چرا که بازیکن قدیمی اش است و به او اطمینان دارد. اگر دژاگه بهبود یابد به طور حتم می تواند برای تیم ملی موثر باشد.

اختلافات معیار انتخاب ملی پوشان نیست 

او درباره اینکه اختلاف کی روش با قلعه نویی و برانکو در دعوت بازیکنان سپاهان و پرسپولیس به تیم ملی تاثیر گذار است، گفت: من از اختلاف کی روش با مربیان اطلاعی ندارم اما به نظر نمی رسد این اختلاف ها معیار انتخاب ملی پوشان باشد. در مجموع کی روش تفکر و شخصیت خاص خود را دارد و براساس آن تصمیمات لازم را می گیرد.

اقبالی در پایان درباره اینکه دعوت نشدن برخی از بازیکنان باعث کاهش انگیزه شان می شود، خاطر نشان کرد: بله این موضوع تاثیرگذار است اما شاکله اصلی تیم ملی در این چند سال حفظ شده است و نوسانات کمی در تیم کی روش دیدیم. همچنین تیم ملی  چند سال پیش متحول شد و کی روش بازیکنان جدیدی به ترکیب تیم ملی اضافه کرد اما بعد از آن اتفاقی رخ نداد و همان بازیکنان  با یک برنامه استراتژیک و دراز مدت حفظ شدند.


بیشتر بخوانید: 

 تافته‌های جدا بافته در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران

تابش: دعوت نشدن بازیکنان سپاهان به تیم ملی عجیب است

لشکر مصدومان تیم ملی کار دست کی‌روش داد/ مدافع محبوب مرد پرتغالی به اردو بازگشت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار