۳ هزار و ۲۵۱ تن دانه روغنی سویا به ارزش ۷۵ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال در مازندران خردیاری شد.

سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ساری ،  گفت: در فصل زراعی جاری تاکنون ۳ هزار و ۲۵۱ تن دانه روغنی سویا به ارزش ۷۵ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال تحویل مراکز خرید تضمینی دانه روغنی شد.

وی افزود: تاکنون ۷۲ درصد از مطالبات سویاکاران مازندران به ارزش ۵۳ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و ۴۵۷ هزار ریال به حساب آن‌ها واریز شد.

جعفری گفت:۲۱ میلیارد و ۳۸۸ میلیون و ۵۵۱ هزار ریال از مطالبات سویاکاران نیز تاکنون پرداخت نشده است که بزودی برداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: هم اکنون کارخانه آرد پاکسابان گلوگاه، شرکت بهپاک بهشهر، سیلوی شهید میرزاپور نکا، کارخانه آرد سورک، آرد دستاس ساری، آرد نمونه جویبار، انبار دانه‌های روغنی بهنمیر و دانه‌های روغنی سیمرغ سویا از کشاورزان تحویل می‌گیرند.

وی گفت: هر کیلوگرم دانه روغنی سویا با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۲۴ هزار و ۶۹۴ رالگ خریداری می‌شود و پرداختی به کشاورزان از طریق بانک کشاورزی انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: مراکز خرید سویا شرکت غله در مازندران که کار خود را از ۲۷ مهر امسال آغازکرده اند تا ۱۵ دی آماده دریافت سویا از کشاورزان است.

به گفته وی جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی کرد سویا کاران استان امسال ۷ هزار و ۵۰۰ تن سویا تحویل مراکز خرید تضمینی دهند.

سویا یکی از بقولات است. نیام و دانه آن (لوبیا) غذای میلیون‌ها نفر را فراهم می‌کنند و در تهیه مواد شیمیایی نقش عمده دارند. روغن استخراج شده از دانه‌های سویا یکی از مهم‌ترین انواع روغن‌ها است. این روغن حاوی اسید لینولئیک بسیار بالایی است و به همین دلیل از آن نمی‌توان برای تهیه روغن سرخ کردنی استفاده کرد.

انتهای پیام/ آ.

خریداری ۷۵ میلیاردی سویا در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.