جان‌بابایی گفت: حدود ۱۹ هزار بیماری تالاسمی و ۶۳ هزار بیمار MS در کشور شناسایی شده‌اند.

تجهیز این مرکز به دستگاه MRIT۲STAR ویژه بیماران خاصبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت امروز در حاشیه مراسم افتتاح همزمان مراکز جامع خدمات ویژه بیماران خاص که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماران خاص از نظر مجلس شناخته شده و اعتباری مشخص دارند، امروزه حدود 19 هزار بیماری تالاسمی و 63 هزار بیمار MS در کشور شناسایی شده‌اند که به نظر می‌‌رسد آمار این بیماران بیشتر از تعداد ثبت شده است.

وی ادامه داد: 83 مرکز جامع برای ارائه خدمات به بیماران خاص در نظر گرفته شده است و این کار به وسیله 59 دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در استان‌های فناوری مانند کرمان یا سیستان و بلوچستان ما نیازمند راه‌اندازی 2 یا 3 مرکز جامع خدمات هستیم.

جان‌بابایی اضافه کرد: خدمات به بیماران خاص باید به صورت تجمیع شده انجام شود تا این بیماران مشکلی از نظر خدمات تزریقی، دندان پزشکی ریه و سایر مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه انجام خدمات توانبخشی ویژه بیماران MS و هموفیلی در آینده انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر 13 مرکز به دستگاه‌های MRIT2 STAR ویژه بیماران خاص مجهز کرده‌ایم و آزمایشات مختلف به صورت رایگان برای بیماران خاص انجام می‌شود.

انتهای پیام/

خدمات توانبخشی ویژه بیماران MS و هموفیلی در آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار