مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: دهیاری‌ها می توانند در تکمیل زنجیره اشتغال روستایی نقش آفرین شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اشتغالزایی در روستاهای بخش مرکزی اردبیل افزود: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی شرایط بسیار مناسبی را فراهم می‌کند تا عموم روستاییان بتوانند در مسیر اشتغال‌زایی قدم بردارند.

وی به نقش محوری دهیارها در تحقق طرح‌های اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: دهیاران و بخشدارها با مطالعه آیین‌نامه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به دنبال تعریف طرح‌های اشتغالزایی مناسب با شرایط و مزیت‌های روستا باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی از پتانسیل بسیار مناسبی برای برخورداری از مزیت‌های این طرح برخوردار هستند و دهیاران می‌بایست با آگاه‌سازی روستاییان، زمینه را جهت برخوداری از این تسهیلات با تشکیل شرکت‌های تعاونی فراهم سازند.

وی ادامه داد: در کمیته فنی و کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با پالایش طرح‌ها به دنبال عدم انحراف این تسهیلات از رویکرد اصلی آن هستیم.

رحیمی یادآور شد: در سیاست‌های اشتغالی کشور، روستاییان از اولویت ویژه‌ای برخوردار هستند و اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه ملی کشور به موضوع اشتغال روستایی تأیید کننده این موضوع است.

انتهای پیام/ع

نقش محوری دهیارها در تحقق طرح‌های اشتغال روستایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.