معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از ارائه تسهیلات کارآفرینی به زنان و بخصوص زنان سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در بازدید از موسسه ریحانه شیراز با اشاره به توجه دولت به کارآفرینی زنان بخصوص زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: در این خصوص تسهیلات پایدار و فراگیر هم برای روستاها و هم شهرها به صورت وام با نرخ بسیار خوب بر اساس برنامه ارائه می شود و همچنین باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

 وی افزود: این وام ها در حال حاضر پرداخت و میزان آن بستگی به طرحی دارد که ارائه می شود و اینکه در روستا باشد یا شهر و از کدام تسهیلات بخواهند استفاده کنند.

ابتکار با اشاره به تلاش برای آموزش و مهارت افزایی در جامعه، ادامه داد: این آموزش و مهارت افزایی در سطوح مختلف صورت می گیرد که یک بخش آن در نظام رسمی آموزشی، مراکز آموزش های فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی و کاربردی و در تمام زمینه ها برای زنان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، برای توان افزایی در زمینه توسعه کسب و کار و کارآفرینی دوره هایی را برگزار کرده ایم برای اینکه بتوانیم تسهیل گر و آموزش دهنده تربیت کنیم تا آن ها نیز بتوانند برای مسائل کارآفرینی نیرو تربیت کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخشی از استقبال خانم ها در زمینه مشاغل خانگی است، ادامه داد: خانم ها در زمینه مشاغل خانگی استفاده برده اند برای اینکه آن را توسعه دهند.

ابتکار اضافه کرد: این کارها که با یک پایگاه غیردولتی و تشکل های مردم نهاد صورت می گیرد بسیار تاثیرگذار است، تا زنان سرپرست خانوار را که در معرض آسیب های بیشتری قرار دارند، فرصت های شغلی مناسبی برای آن ها پیدا کنیم و این می تواند کمک خوبی باشد تا خودشان و خانواده هایشان تامین شوند.

ارائه تسهیلات کارآفرینی به زنان سرپرست خانوار/موضوع آموزش و مهارت افزایی در دولت مد نظر قرار دارد

ارائه تسهیلات کارآفرینی به زنان سرپرست خانوار/موضوع آموزش و مهارت افزایی در دولت مد نظر قرار دارد

ارائه تسهیلات کارآفرینی به زنان سرپرست خانوار/موضوع آموزش و مهارت افزایی در دولت مد نظر قرار دارد

انتهای پیام/ر

صحبت های ابتکار در بازدید از موسسه ریحانه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار